LECHITIN – BANTU KANAK-KANAK FOKUS

LECHITIN BANTU KANAK-KANAK FOKUS

VITAMIN OTAK UNTUK ALYA TERSAYANG

Ikutkan OmegaGuard memang mama bagi setiap hari.Tapi lechitin ni Mira bagi. Cuma kadang-kadang skip jugak. Padahal lechitin banyak kebaikan. Salah satunya dia Lechitin membantu kanak-kanak lebih fokus dalam sesuatu kerja.

 

Vitamin Otak Selamat untuk kanak-kanak

Semalam mama bagi vit ni- Lechitin untuk Alya, bersama B-Complex.. dan.. Alhamdulillah, hari ni boleh nampak perubahan pada Alya.

Selalunya Alya ni, kalau bangun awal pagi memang dia selalu merengek. Kadang-kadang tu meraung nangis. Dah siap mandi termenung-menung nak pakai baju.

Kadang-kadang dah siap pakai baju tudung semua baru dia bgtahu, dia belum ambik wuduk nak solat subuh.

Jadi faham lah bila adik & kakak yang dok sebilik ni, akan bergaduh pagi-pagi.

Kadang tu, bila dah lewat nak ke sekolah, sabar mama pun boleh menipis.
.
.
Tapi lepas 3 hari ni konsisten bagi lechitin kat Alya.. Alhamdulillah pagi ni bangun pagi dah tak nangis bentak-bentak. Mandi pun ok, siap pakai baju dan solat.

Semua teratur. Beg buku dan segalanya ok bagi dia hari ni.

Senyum aje dia. Sarapan tadi dan persiapan semua ok pagi ni. Kakak pun takdelah bising-bising berleter kat adik oagi-pagi. Alhamdulillah.

Nampak dua-dua lebih tenang dan lebih fokus.. tapi biasa lah Alya.. kita kena jugak ingatkan dia itu ini supaya dia tak lari fokus.

Tu lah Alya..

.

Korang dan kita-kita semua..

Anak-anak kita ada kelebihan dan kekurangan. Kita syukur dengan kelebihannya. Dan kita railah kekurangan dia.

 

Sebenarnya.. anak2 kita ni bukan tak pandai. Bukan lembap, bukan slow. Bukan masalah. Diorang mungkin ada sesuatu halangan yang buatkan diorang jadi macam tu.

Jadi kita, mak ayah, boleh cuba macam-macam untuk bentuk semula anak kita..

Supaya dia ok di rumah, dan juga di luar rumah.

Selain berikan suplimen terbaik untuk anak, kata-kata baik, pujian dan doa pun penting untuk dia membesar dengan baik dan berakhlak mulia..

In shaa Allah.. anak kita ok. Kita pun akan ok🙂

-Mira-
Masih belajar bab parenting untuk slow-learner

KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE

KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE

 

Alfalfa Shaklee atau namanya adalah Alfalfa Complex adalah satu herba terpilih yang diformulakan oleh Dr. Forrest C.Shaklee sendiri. Produk Alfalfa ini adalah salah satu produk signature Dr. Shaklee, yang dicipta dan dibangunkan R&D nya pada tahun 1950-an. Banyak Kebaikan Alfalfa Shaklee ni. Jadi RUGI SANGAT kalau tak kenal dan tak rasai kebaikan Alfalfa Shaklee.

Kebaikan alfalfa
Banyak kebaikan alfalfa yang digunakan untuk tujuan mengekalkan kesihatan lelaki dan perempuan.

 

MEDICAGO SATIVA

Nama saintifik tumbuhan ini – Medicago sativa. Tumbuhan ini diletakkan syarat oleh pihak Shaklee supaya biar tumbuh secara semulajadi tanpa bahan kimia, baja kompos atau segala racun perosak.

 

 

Alfalfa yang ditanam oleh pihak Shaklee (selepas ini disebut alfalfa shaklee) ditanam secara organik dan perlu mencapai usia 2 tahun kerana hendaklan kualiti akarnya yang boleh mencapai sehingga kedalaman 20 kaki ke dalam tanah dan daun nya mencapai kematangan yang sempurna. Daun alfalfa Shaklee kaya dengan klorofil. Daun-daun yang telah dikutip akan dikeringkan dengan berhati-hati di bawah udara dan persekitaran semulajadi supaya dapat mengekalkan keaslian herba dan dapat mengekalkan nutrisi penting di dalamnya.

 

Daun-daun yang kering ini akan diproses sehingga menjadi bentuk serbuk. Serbuk Alfalfa Shaklee ini kemudiannya akan dipadatkan sehingga menjadi tablet yang mudah ditelan. Seluruh proses ini dikawal ketat oleh pihak Shaklee supaya tiada sebarang unsur tidak asli atau bahan kimia. Ini demi mengekalkan kualiti Alfalfa Shaklee dan reputasi kualiti produk Shaklee.

 

Kebaikan Alfalfa

 

Kalau kita pergi supermarket, kita boleh jumpa dengan alfalfa sprout.

Kalau pihak Shaklee, mereka tak menggunakan alfalfa sprout. Kerana hasil daripada daun yang matang adalahjauh lebih baik daripada tunas dari alfalfa sprout.

 

Sebab itulah alfalfa Shaklee memiliki gred paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa yang lainnya.

 

TAHUKAH ANDA

 

Tahukah anda, setiap tablet Alfalfa Shaklee mempunyai 300 mg Alfalfa.

 

Alfalfa merangsang kelenjar pituitari untuk menjana hormon oksitoksin. Jadi ibu menyusu akan mendapat manfaat.

 

Alfalfa digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan dikenalpasti sebagai makanan paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.

 

Alfalfa bersifat saponin

Klik perkataan merah untuk tahu maksud ‘saponin’ dengan lebih lanjut.

 

Alfalfa kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

 

10 biji alfalfa sama dengan segala khasiat yang sama dengan segelas susu berprotein tinggi.

 

KEBAIKAN ALFALFA

 

Alfalfa Ibu Berpantang dan Menyusu
Alfalfa merangsang oksitoksin yang menggalakkan penghasilan susu ibu dan kontraksi pada rahim ibu.

 

Antara Kebaikan Alfalfa Shaklee adalah:

  • Memberi Tanaga pada Ibu Berpantang
  • Memperbanyakkan susu bagi ibu-ibu yang Menyusu
  • Masalah Angin dalam Badan
  • Masalah Kolestrol
  • Masalah Keletihan Melampau
  • Masalah Asidik
  • Masalah Usus
  • Proses Detox
  • Masalah Sakit Kulit
  • Masalah Resdung
  • Masalah Penghadaman
  • Membersihkan rahim dari darah nifas
  • Membantu Menstabilkan Haid
  • Masalah Keputihan
  • Masalah Tumor
  • Masalah Hepatitis
  • Masalah Bau Badan
  • Mengelakkan risiko strok, penyakit arteriklerosis dan tekanan darah tinggi

Dan Pelbagai masalah dan fokus kesihatan yang lain.

 

TESTIMONI PENGGUNA ALFALFA

(Entry ini dalam pengubahsuaian)

 

WASAP SEKARANG

 

KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE SECARA UMUM

 

Secara generalnya, Alfala adalah MAKANAN BERALKALI TINGGI yang mampu MENEUTRALKAN TUBUH BADAN YANG BANYAK ASID.

 

Dan disebabkan itu juga, alfalfa digunakan secara meluas untuk tujuan membersihkan hati, kolon, darah, mencantikkan kulit, dan menjaga kesihatan otot.

Alfalfa mempunyai sifat ‘SAPONIN’ iaitu bersifat buih apabila bercampur dengan air. Disebabkan itu Alfalfa ni menjadi seolah-olah seperti span yang bertindak menyerap lebihan kolestrol dan melawan bakteria dan virus yang menyebabkan selsema, kurap, bau badan dan ulat air (kaki makan-air).

 

Alfalfa sangat baik untuk membantu membuang angin dalam perut dan usus, lalu memperbaiki masalah penghadaman – kembung perut, sendawa angin yang kerap, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Sifat dan kandungan zat dalam Alfalfa membuatkan dia dah menang nutrisi berbanding khasiat herba lain. Sebab itu lah Alfalfa digelar “Raja Segala Tumbuhan”. Sebab itu Alfalfa mampu melawan sel-sel tumor dari terus membahagi dan boleh mengurangkan risiko kanser dan menghentikan perkembangan sel tumor.

 

ORDER ALFALFA SEKARANG

 

Bulan Ogos 2018 ni ada PROMOSI Alfalfa tau. Beli 3 botol dan dapat 5% diskaun.

Memang berbaloi sangat beli Alfalfa ni sebab tahan lama dan boleh digunakan untuk pelbagai tujuan. Boleh share suami isteri.

 

HUBUNGI PENGEDAR SHAKLEE AKTIF

 WASAP SEKARANG

Alhamdulillah, Mira menyediakan khidmat COD dan pos. Kawasan COD adalah:

Shah Alam – Klang – Banting

Banting – Morib – Tanjung Sepat

Telok Panglima Garang-Pulau Carey

Puchong dan Raja Chulan

Manjung, Perak

Kulim Kedah

Pulau Pinang

Pos keseluruh Malaysia.

Hubungi Mira: 019-2821775

WASAP SEKARANG

APA ITU SAPONIN

SAPONIN? BENDA APA TU?

Saponin ni adalah salah satu jenis sifat ubat yang kalau tercampur dengan air, maka akan jadi bentuk berbuih atau Foamy. Sifat SAPONIN dapat ‘mengikat’ air atau lemak, minyak dengan baik.

SAPONIN bertugas menjadikan salur darah dan saluran usus lancar. Sifat SAPONIN yang seperti span yang akan menyerap lebihan minyak dan kolestrol dari dalam salur darah, dan membuangnya terus melalui saluran usus.

ANTARA KELEBIHAN SAPONIN

  • Memperbaiki tahap kolestrol dalam darah
  • Bantu melicinkan kawasan usus, jadi memudahkan pergerakan dalam usus.
  • Meningkatkan imun tubuh dari serangan organisma berbahaya seperti virus, bakteria dan kulat.
  • SAPONIN sangat anti-kanser. Sel-sel kanser sangat ‘tidak suka’ pada SAPONIN kerana saponin seolah memberi TOKSIN kepada sel-sel kanser. Seolah-olah proses kemoterapi kepada sel-sel kanser.
  • Membantu meredakan saraf yang tegang.
  • SAPONIN juga bantu meredakan tahap gula yang tinggi dalam darah.

SUMBER MAKANAN YANG MENGANDUNGI SAPONIN

SAPONIN banyak terdapat dalam Alfalfa dan tumbuhan berkacang seperti quinoa, kacang tanah, soya dan sangat bagus menjadi pengganti protein tumbuhan.

 

ALFALFA SHAKLEE BERSIFAT SAPONIN

Jom baca kebaikan Alfalfa Shaklee dan macamana sifat SAPONIN nya yang boleh bantu banyak perkara dalam kesihatan tubuh badan.

 

Alfalfa Shaklee ada promosi sepanjang bulan Ogos 2018

 

TANYA MIRA

Pengedar Shaklee Klang, Pengedar Shaklee Telok Panglima Garang
Saya adalah pengedar Shaklee Klang yang Aktif. Hubungi saya dan anda akan mendapat pengalaman terbaik bersama Shaklee

PENGEDAR SHAKLEE

SHAH ALAM – KLANG – SIJANGKANG – TELOK PANGLIMA GARANG – BANTING

019-2821775 www.wasap.my/60192821775

CARA NAK KURANGKAN POWER CERMIN MATA

CARA NAK KURANGKAN POWER CERMIN MATA

RABUN. Istilah yang pada zaman sekarang ni.. dah jadi biasa. Ramai yang dah pakai spek mata dan power rabun pun boleh tahan semuanya. Tambah pula lagi bila time nak tidur dah tutup lampu masih terang cahaya smart phone. Sebab tu power mata semakin meningkat dan tak tahu macamana cara nak kurangkan power ceemin mata.

 

 

Memang gaya hidup kita macamni sekarang ni..👆🏽

Nak larang jangan tengok fon pun, dah tak boleh.. sebab masing-masing ada yg punya sebab sendiri.

 

TANPA MATA YANG SIHAT, KITA SUSAH MELIHAT

Sebenarnya kita boleh jaga mata kita. Macam kita jaga tubuh badan kita.. Caranya adalah kita beri nutrisi khas untuk mata kita jugak. Sebab mata kita tak berhenti bekerja, melainkan waktu tidur.

 

SUPLIMEN BERKESAN DAN MURAH

 

Carotomax Shaklee ada semua yg kita tak mampu nak makan setiap hari, utk jaga mata kita. Harganya pun memang berpatutan dengan kualiti dan bahan-bahan semulajadi yang selamat untuk mata kita.

 

Tak mampu nak makan tu mungkin dari segi kos bahan nak makan, atau tak mampu nak telan semua tu serentak, dalam masa sehari.

 

NUTRISI UNTUK MATA KITA

 

💜Alfa-karotin
Untuk penglihatan malam, mata sihat, halang penyakit degenerasi mata.

💜Beta-karotin
Baiki kulit dan pemulihan luka.
Pertingkatkan sistem imun tubuh, kurangkan risiko kanser usus,payudara dan kanser prostat (lelaki).

💜Lycopene
Antioksidan nya byatkan awet muda pada organ. Jaga kesihatan serviks dan degupan jantung.

💜Astaxanthin
Melindungi kerosakan sel-sel dan salur darah dari kolestrol LDL

💜Lutein
Menghalang risiko katarak, penyakit makular dan glaukoma

💜Zeaxanthin
Menapis cahaya gelombang biru pendek yang bahaya pada mata. Bantu lawan sel awal kanser payudara, sel awal kanser ovari, sel awal kanser serviks.

Yang tak mampu kita makan setiap hari👇🏼

1 hidangan carotomax ada:
💚89 hidangan rasbery

💚102 biji pisang

💚714 hidangan aprikot

💚113g ikan salmon

💚285 hidangan grapefruits

 

HUBUNGI PENGEDAR SHAKLEE AKTIF ANDA

 

Jika anda ada masalah mata, atau fokus  kesihatan mata anda. Hubungi Mira untuk konsultansi nutrisi mata anda dan order.

 

Stok tersedia. Dan kami menyediakan perkhidmatan COD dan pos.

 

Nak mudah order.. wasap aje Mira.

019-2821775

www.wasap.my/60192821775

VIVIX – ANTIOKSIDAN HEBAT

VIVIX ANTIOKSIDAN HEBAT

 

Vivix iaitu minuman yang mengandungi antioksidan yang hebat, mampu menyihatkan tubuh badan, mempunyai campuran polifenol yang sangat aktif. Polifenol adalah satu bahan yang sangat kuat dan bertindak sebagai antioksidan yang digunakan secara meluas untuk membantu tubuh manusia lebih sihat.

 

Vivix telah melalui ujian klinikal yang sangat ketat untuk memastikan segala polifenol di dalamnya aktif dan dapat memberikan manfaat yang sangat baik kepada kesihatan manusia.

Minuman Vivix
Jom beli Vivix dan rasai kehebatannya hari ini.

BAGAIMANA VIVIX MENYIHATKAN TUBUH BADAN?

Bahan antioksidan yang terkandung dalam minuman botanik ini bertindak melalui 4 mekanisme iaitu:

 

Memperbaiki DNA yang rosak dan melindungi semua sel tubuh dari tahap DNA.

Setiap hari sel kita boleh rosak disebabkan oleh terdedah kepada bahan pencemaran yang ada dalam kehidupan seharian kita, seperti bahan-bahan kimia yang kita gunakan seharian dan makanan kita juga.

 

Mempengaruhi pengawalaturan genetik

Minuman botanik ini dapat membantu dalam mengawal genetik yang membuatkan sel-sel lambat untuk ‘tua’ atau terdedah kepada penyakit.

 

Meningkatkan tahap tenaga dalam sel

Mitokondria adalah seperti power house yang menjana tenaga dalam setiap sel. Apabila badan kita terdedah kepada pencemaran dan ubat-ubatan, sel-sel tubuh akan kehilangan banyak mitokdria dan sel menjadi kurang bertenaga, atau tidak aktif. Akibatnya banyak sel tidak dapat menjalankan fungsinya dan mati.

Antioksidan dalam minuman ini membantu meningkatkan biogenesis atau pembentukan baru mitokondria dalam setiap sel. Ini menjadikan sel-sel tubuh kembali aktif dan tubuh kita kembali bertenaga.

Membantu mengelakkan penimbunan protein AGE

Apabila tubuh menerima banyak gula, hingga merosakkan sel, protein AGE boleh menjadi banyak, dan menyebabkan kita mudah menjadi tua. Ramuan Vivix dapat membantu melambatkan penimbunan protein AGE dan melwatkan penuaan sel. Jadi kita boleh jadi lebih muda.

 

KANDUNGAN DALAM VIVIX

Vivix mempunyai adunan fitonutrient proprietari yang memanfaatkan kuasa muscadine grape (anggur muskat) yang sangat jarang ditemui, juga resveratrol. Iaitu kandungan antioksidan yang sangat kuat dalam melambatkan penuaan sel.

 

Bahan utama Vivix adalah:

Anggur Muskat (Muscadine Grapes)

ANGGUR MUSCADINE adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom. Dan kerana mempunyai kromosom yang lebih ini, ia berpotensi melindungi dirinya sendiri dari pelbagai serangan penyakit.

Anggur ini bukan seperti anggur biasa. Tapi Anggur Muscadine mempunyai bahan polifenol / antioksidan yang sangat-sangat berkuasa, iaitu asid ellagik dalam kepekatan yang sangat tinggi. Anggur ini berupaya merawat dirinya sendiri apabila dirinya diserang pelbagai virus, bakteria dan juga fungi.

Anggur Muscadine ini adalah anti-kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

 

ANGGUR MUSCADINE BOLEH MEMBESAR SEHINGGA SAIZ BOLA GOLF

 

Lobak Ungu (Purple carrot)

Lobak ini bukanlah lobak biasa yang kita selalu lihat di pasar iaitu lobak yang berwarna jingga. Lobak ungu berasal dari Eropah native dan India. Lobak ungu ini mempunyai kulit luar yang berwarna ungu, dan isi di dalam berwarna oren kemerah-merahan.

Lobak ungu mempunyai sifat fenolik (phenolic) iaitu anthocyanins yang membuatkan bukan sahaja sedap, tapi kaya dengan beta karotein yang sangat tinggi melebihi karot oren, merah, putih.

Lobak ungu sangat bagus sebagai anti-radang, anti-kanser, anti-diabetis, anti-mikrobial, mengurangkan risiko penyaki koronari jantung.

 

ELDERBERY (SAMBUCUS NIGRA)

Elderbery adalah satu lagi tumbuhan yang kaya dengan antioksidan, yangs angat berkesan dalam mengubati flu secara tradisional. Terutamanya influenza. Anthocyanins dalam Elderberry juga bagus sebagai Anti-radang, menguatkan sistem imun melawan influenza, bagus dalam melawan banyak jenis virus dan bakteria, juga masalah kesihatan kronik seperti diabetis, kolestrol yang tinggi, masalah penghadaman, masalah mata dan penglihatan dan masalah stress dan anxiety.

 

POLIGANUM CUSPIDATUM

Tumbuhan ini juga dikenali sebagai Knotweed Jepun. Ianya berasal dari Asia, tetapi kini ditemui banyak di America Utara dan Eropah.

Poliganum cuspidatum banyak digunakan oleh perubatan cina dahulun kala. Resveratrol dalam tumbuhan ini dapat melambatkan proses penuaan, meninggikan tenaga kepada para atlet, mengurangkan berat badan.

 

KEHEBATAN VIVIX

Oleh kerana resveratrol dan polifenol dalam minuman ini mampu memperbaiki sel dari tahap DNA, ini bermakna, kuasa antioksidan dalam minuman ini mampu untuk membaiki kecelaruan sel yang menjadi punca banyak penyakit.

 

VIVIX sangat baik dalam menjaga kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun badan, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan kepada kulit, dan mengelakkan penyakit-penyakit kronik seperti jangkitan peparu, arteroklerosis, penyakit batu hempedu, batu karang, kolestrol yang tinggi, penyakit buah pinggang kronik, penyakit SLE, penyakit kanser kolon, payudara limfa dan sebagainya.

 

Juga membantu mengelakkan penyakit diabetis, obesiti, ketidaseimbangan hormon, ketidaksuburan atau kemandulan, masalah sakit puan seperti masalah dalam rahim, ovari dan sebagainya, masalah jerawat dan jeragat serta penyakit-penyakit kulit yang berjangkit, serta pelbagai jenis penyakit.

 

 

KENAPA AMBIL VIVIX BILA DAH SAKIT ?

 

Ambiklah time sihat….

 

Sebenarnya kita sangat digalakkan mengamalkan minuman Vivix ketika kita masih sihat atau rasa sihat. Sebabnya, bila kita rasa sihat, tak bererti sel-sel badan kita tak rosak. Vivix bantu lagi tubuh badan kita lebih sihat, in shaa Allah.

 

Apabila badan kita mula rasa sakit sana sakit sini, itu bermakna sel dalam badan kita semakin banyak yang bercelaru. DNA dah ‘tunggang terbalik’. Fungsi setiap sel terganggu.

 

Bila sel pun susah nak buat kerja dia, toksin pun banyak lah berkumpul. Itu belum cerita makanan yangbsukar nak  dihadam, oksigen sukar nak sampai kepada sel-sel. Sel-sel terpaksa matikan diri  sebab tak boleh berfungsi dengan baik.. dan macam-macam lagi.

 

Jadik seeloknya kita mula ambil Vivix sewaktu kita masih rasa sihat.

 

Waktu penyakit dah ada, keperluan Vivix mungkin akan menjadi berbeza iaitu lebih banyak. Semakin banyak toksin dalam badan, semakin banyak sel rosak, jadi semakin banyak Vivix diperlukan untuk bantu badan sihat semula.

 

BELI VIVIX

BELI VIVIX DENGAN HARGA PUKAL

Pengambilan Vivix boleh diambil mengikut dos yang telah ditetapkan di botol Vivix. Walaubagaimana pun, dos yang ditetapkan adalah sebagai garis panduan sahaja. Sekiranya perlu mengambil Vivix, boleh hubungi saya, MIRA yang akan memberi konsultansi tentang dos vivix dan pemakanan mengikut fokus kesihatan yang tuan/puan hendakkan.

Minuman Vivix
Jom beli Vivix harga pukal dan dapat lebih jimat

JOM BELI VIVIX HARGA MURAH

Kalau nak beli 1 botol Vivix, harganya agak mahal iaitu RM 475 (dengan kadar GST 0%). Namun sekiranya dibeli dengan harga pukal, anda layak dapat banyak kelebihan.

Jika anda nak beli lagi 1 botol Vivix, anda terpaksa mengeluarkan lagi RM 475.

Tetapi..

Kalau anda beli harga PUKAL, lebih jimat.

  • Beli 2 dengan harga RM 760. Bererti 1 botol anda beli dengan harga RM 380 sahaja. Lihat, betapa anda boleh jimat.
  • Selain tu anda juga terus menjadi ahli secara automatik. Dan boleh ulang membeli dengan harga yang lebih murah. Jom lihat apa kelebihan beli harga pukal ni.
  • Automatik harga ahli iaitu harga seorang pengedar Shaklee.
  • Automatik mendapat konsultansi daripada pakar nutrisi bertauliah
  • Automatik konsultansi penyakit dan update tentang info-info kesihatan daripada pakar nutrisi dengan bimbingan doktor.
  • Mendapat cash-rebate yang akan dimasukkan semula ke dalam akaun anda
Minuman Vivix
Jom beli Vivix harga pukal

Jadi, jom beli dengan harga pukal, beli dengan ID sendiri dan mendapat semula kelebihan yang ditawarkan.

 

HUBUNGI SAYA

Hubungi saya, Mira melalui whatsapp 019-2821775 (www.wasap.my/60192821775)

Pengedar Shaklee Klang, Pengedar Shaklee Telok Panglima Garang
Saya adalah pengedar Shaklee Klang yang Aktif. Hubungi saya dan anda akan mendapat pengalaman terbaik bersama Shaklee

Atau cuma whatsapp saya sekali, beritahu anda berminat Vivix, dan kemudian Call saya terus untuk bercakap dengan saya. Lebih mudah kan…

ESP SOYA TERBAIK DAN SELAMAT

Mira memang pengguna tegar ESP sejak tahun lepas. Alhamdulillah.. sejak pengambilan konsisten, Mira nampak banyak perubahan positif. Perubahan ketara adalah pada kulit seluruh badan. Hehe.. memang rasa lain. Tak reti nak describe. Kena cuba sendiri baru boleh faham.

 

Customer Mira pun suka ambik ESP ni. Kata diorang rasa bertenaga bila ambil pagi dan lambat rasa lapar semula.

 

Kebanyakan mereka yang jadi cikgu selalu beri testimoni yang sama.. iaitu cepat letih bila ke hulu dan kehilir. Berkejar ke kelas bawah dan kelas tingkat atas..

 

Bila ambik ESP, mereka kata keadaan jadi lain, penat dah kurang. Bahkan kalau penat pun jarang mengantuk.

 

Shaklee ESP merupakan sumber protein soya terbaik. Menyediakan 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi. Mengandungi semua asid amino perlu yang tubuh anda perlukan untuk membina kesemua asid amino-tak perlu (yang tubuh boleh bina sendiri). daripada kesemua asid amino yang lengkap ini, protein dapat dihasilkan dengan sihat dan selamat.

  • ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.
  • Dihasilkan di bawah satu program yang dikenali Identity Preservation Program (IPP)
  • Kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
  • Disahkan Halal oleh Islamic Services of America (ISA) iaitu badan yang diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)

 

Image result for ESP Shaklee

TIDAK PERLU LAGI RAGU-RAGU DENGAN PROTEIN SOYA ESP

Protein soya adalah protein dari sumber tumbuhan, yang lebih mudah diserap oleh badan. Juga mudah dipecahkan menjadi asid amino dan dibentuk semula kepada bentuk protein yang diperlukan mengikut keperluan sel-sel badan yang berbeza-beza dalam tubuh.

 

Bagi protein dalam ESP, pemprosesannya adalah melalui IPP program. Program ini melindungi dan memastikan setiap biji kacang soya yang diambil adalah non-GMO dan bebas dari segala bahan kimia. Oleh sebab itu, ianya lebih mudah dihadam dan memberikan banyak manfaat kepada tubuh, TIDAK SEPERTI SOYA LAIN YANG DARI BENIH YANG TELAH DI GMO.

 

Dalam IPP program ini juga, pemprosesan soya melalui satu proses yang semulajadi mengikut sifat soya itu sendiri dan mengelakkan rintangan yang selalunya terjadi dalam proses soya biasa, yang akhirnya menyebabkan soya biasa tinggi paras index glisemik (GI) nya.

 

GI yang tinggi (melebihi 70) akan membuatkan kandungan gula (glukos) dilepaskan ke dalam darah secara mendadak. Seseorang itu cepat merasa kenyang tapi cepat pula berasa lapar. Malahan glukosa yang berlebihan yang tidak digunakan oleh sel akan bertukar ke bentuk lemak dan duduk di bahagian abdomen dan hati.

 

GI di dalam ESP hanyalah 39. Oleh sebab itu, kandungan gula (glukosa) ditukarkan secara perlahan-lahan mengikut keperluan sel. Jadi, glukosa dalam darah menjadi normal dengan cepat dan tiada lambakan glukosa yang ditukarkan kepada lemak.

 

SIAPA YANG PERLUKAN ESP ?

Hampir semua orang dewasa memerlukan ESP.

Ini kerana setiap orang dewasa menggunakan tenaga setiap hari dalam aktiviti kerja, bersukan dan melakukan kerja-kerja rumah.

Berikut adalah senarai orang yang sangat memerlukan khasiat ESP:

  • Wanita
  • Wanita Hamil, Menyusu, Berpantang, Keguguran, dan
  • Pasangan suami isteri yang menunggu tempoh kesuburan untuk mendapatkan zuriat.
  • Warga emas
  • Pesakit tekanan darah tinggi
  • Pesakit diabetis
  • Pesakit yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi
  • Pekerja
  • Pelajar

 

KEBAIKAN DAN MANFAAT ESP:

  • Membantu pembinaan semula otot dan kulit.
  • Mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot.
  • Membantu percepatkan penyembuhan luka
  • Mengurangkan kesan parut
  • Menyediakan tenaga dalam tempoh masa yang panjang
  • Membantu menahan rasa ‘cepat lapar’ kerana saluran tenaga yang konsisten dari ESP
  • Membantu mengurangkan paras kolestrol
  • Menyokong sistem imunisasi badan yang membantu mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  • Menggalakkan sistem peredaraan darah yang sihat.
  • Kaya dengan isoflavones yang membantu mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid (menopos).
  • Menggalakkan payudara yang sihat dan anjal
  • Menggalakkan prostat yang sihat
  • Membaiki pigmentasi untuk masalah rambut gugur dan beruban, serta masalah kulit (kedut & kesan tua)

 

GABUNGAN ESP DENGAN PRODUK LAIN UNTUK KESAN TERBAIK BAGI MASALAH YANG BERKAITAN:

PELBAGAI MANFAAT

ESP + Vitalea

  • Membekalkan vitamin & mineral yang cukup
  • Badan kekal bertenaga seharian
  • Bagus untuk mereka yang terlalu sibuk dengan urusan harian.
  • Bagus untuk ibu hamil yang sukar untuk makan akibat loya semasa hamil
  • Bagus untuk zat mineral dan vitamin yang lengkap semasa keseluruhan tempoh hamil, berpantang dan menyusu.
  • Bantu untuk meningkatkan zat dalam susu ibu
  • Bantu untuk meningkat HB darah merah.
  • Bantu untuk kesuburan lelaki dan wanita

 

KESUBURAN WANITA DAN LELAKI

ESP + GLA + VITALEA

  • Bantu menstabilkan hormon wanita
  • Mewujudkan kitaran haid yang teratur
  • Menyokong sistem imun
  • Menjaga kesihatan sel
  • Memelihara kesihatan prostat
  • Membantu menyembuhkan luka terutamanya selepas pembedahan atau keguguran

 

MENAMBAH TENAGA

ESP + Performance Drink

  • Untuk tenaga yang hebat, kekal berpanjangan
  • Bagi yang sering mengantuk dan kurang daya fokus
  • Sangat baik jika amalkan ketika berpuasa

 

KECANTIKAN KULIT

ESP + VIT C-PLUS + VITA E COMPLEX

  • Kandungan protein membantu pertumbuhan kulit baru dengan bantuan Vit C yang berfungsi sebagai agen pemulih sel. Manakala Vit E yang kaya antioksidan yang membantu merawat kulit secara mendalam.
  • Membantu menghilangkan parut jerawat. Pengambilan yang kosisten akan memudarkan cela dan jeragat.
  • Bertindak sebagai agen anti penuaan.

 

NUTRIENT & KESIHATAN OTAK DAN INGATAN

ESP + OMEGAGUARD + LETCHITIN

  • Memberikan tenaga yang berpanjangan.
  • Mampu membantu pengurangan sakit di bahagian sendi dan otot.
  • Membantu penukaran kolina kepada tenaga.
  • Membantu menyalurkan oksigen ke bahagian otak.
  • Omega-3 adalah lemak ikan terbaik, tulen dan salah satu asid lemak untuk membina sel otak. Omegaguard bagus untuk yang menghadapi penyakit alzhemier
  • Kaya dengan DHA dan omega-3 untuk perkembangan otak
  • Sangat bagus untuk wanita hamil dan menyusu.

 

PELANGSINGAN

ESP + LETCHITIN + OMEGAGUARD + HERBLAX

  • Membantu pembersihan usus dan nutrient mudah untuk diserapkan ke dalam tubuh.
  • Membantu mengempiskan perut.
  • Pembinaan sel-sel baru yang lebih sihat
  • Menukarkan makanan kepada tenaga
  • Mengemulsi lemak baharu dan menyingkirkan dari tubuh
  • Membuat usus besar menjadi lebih lawas.
  • Memecahkan lemak lama yang menyaluti organ dan abdomen.
  • Bantu ibu menyusu mendapat susu yang lebih berkualiti dan berat badan ideal.

 

MENAMBAH BERAT BADAN

ESP + MEALSHAKES

  • Meningkatkan selera makan
  • Kandungan asid amino lengkap membantu pembinaan protein justeru pembinaan otot dan kuatkan tulang.
  • Meningkatkan daya imun tubuh.

 

IBU HAMIL
ESP + VITALEA + B-COMPLEX + OMEGAGUARD + OSTEMATRIX

  • Membantu membina sel-sel janin dengan pesat dan sihat
  • Membantu meningkatkan bacaan HB bagi mereka yang mempunyai masalah HB rendah
  • Membantu menenangkan ibu hamil yang kerap stress
  • Membantu menenangkan saraf dan otot.
  • Membantu pembinaan otak janin.
  • Mengurangkan sengal-sengal pada badan ibu hamil
  • Menguatkan gigi dan tulang
  • Melawaskan
  • Memperbaiki masalah sistem pencernaan pemprosesan nutrien dalam ke dalam tubuh.
  • Memperbaiki otot usus yang kurang aktif dan mengelakkan masalah sembelit.

 

 IBU MENYUSU & BERPANTANG

ESP + VITALEA + B-COMPLEX + OMEGAGUARD + ALFALFA + OSTEMATRIX

  • Membantu membina susu badan yang lebih berkualiti
  • Membantu meningkatkan bacaan HB bagi mereka yang mempunyai masalah HB rendah
  • Membantu menenangkan ibu menyusu yang kerap stress
  • Membantu menenangkan saraf dan otot.
  • Membantu meningkatkan kepekaan dan rasional dalam fikiran ibu dan mengelakkan daripada meroyan.
  • Mengurangkan sengal-sengal pada badan ibu menyusu dan berpantang
  • Menguatkan gigi dan tulang
  • Memperbaiki masalah sistem pencernaan pemprosesan nutrien dalam ke dalam tubuh.
  • Memperbaiki otot usus yang kurang aktif dan mengelakkan masalah sembelit.

 

Image result for ESP Shaklee

 

So, selepas ketahui semua kebaikan dan manfaat ESP, apakata kita rembat ESP bulan ni. Bulan ni pulak ESP ada diskaun hebat! Yesss!!!

ESP 5% DISKAUN

Sepanjang bulan Oktober 2017 ni, ESP ada diskaun sehingga 5% sekiranya membuat pembelian 4 tong ESP.

Jarang tau ESP nak ada diskaun ni.

Jom contact Mira untuk order dan konsultansi:

Whatsapp: 019-2821775

OMEGAGUARD UNTUK PESAKIT ASMA

OMEGAGUARD UNTUK PESAKIT ASMA

Mira terjebak dengan Shaklee OmegaGuard ni bila anak sering terkena asma. Iaitu penyakit yang berkaitan dengan peparu, dan kesan buruk iaitu sukar untuk bernafas. Bila tengok ada anak-anak yang sakit asma, teringat Mira pada Aidil. Kisah Aidil, iaitu anak ketiga dahulu, yang buatkan Mira tak tidur malam memikirkan sakitnya.

 

KISAH AIDIL YANG SERING SAKIT

Bila teringatkan kisah anak Mira yang terpaksa di NEB dua-tiga kali sehari di klinik, dan bersambung ‘staycation’ kat hospital setiap bulan untuk sesi NEB, physioterapi dan sputum suction (sedut kahak) memang menyedihkan. Ini kerana Aidil selalu demam. Setiap 2 hingga 3 minggu, dia akan demam. Demam nya juga akan lama. Punca demam itu rupa-rupanya Aidil terkena Bronkiolitis yang para doktor terlewat mengetahuinya, dan kami sebagai ibu bapa sangat kesal dalam hal ini. Walaubagaimana pun, perkara yang terjadi mesti ada hikmahnya.

 

BRONCHIOLITIS

Bila Aidil disahkan Aidil kena bronchiolitis, Mira sedih tak terkata. Tapi kata doktor, ianya boleh dipulihkan.

Setiap 4 jam mesti kena NEB dua jenis. Pagi esoknya pula, perlu jalani physioterapi dan selepas itu, sesi sputum suction pula.

Waktu tu, Aidil masih kecil, meronta-ronta bila masuk ke bilik physioterapi dan bilik sputum suction tu.

Masih lagi ingat jeritan Aidil memanggil ‘mama..nanakk (mama, tak nakk..) dan mata Aidil yang bermaksud merayu mamanya tak nak masuk bilik tu, dan cepat-cepat bawa keluar.

Mama terpaksa kuatkan hati dan tabah..dan pujuk dengan tegas si Aidil..walaupun hati mama nangis tengok Aidil begitu.

Kita sebagai mak.. sedih kan tengok anak kita begitu..

 

Waktu ni Aidil masih kecil..start masuk keluar hospital untuk rawatan demam sejak dia berumur 5 bulan

MAMA MASIH KERJA

Waktu tu Mira masih kerja. Jadi bayangkan kalau Aidil demam.. mak dia ni mulalah susah hati dan tak senang duduk walau di ofis. Sentiasa kejap-kejap tengok phone, kalau-kalau babysitter ada nak bagitahu sesuatu.

Setiap hari mesti telefon tanya keadaan dia. Bila terpaksa kerja di luar kawasan, memang susah nak call.. hanya Allah lah tempat Mira mengadu dan berserah.

Kalau dah kena masuk hospital, memang Mira dan suami terpaksa bergilir-gilir menjaga Aidil di hospital. Kadang-kadang dari tempat kerja dan bermalam di hospital..esoknya ke tempat kerja. Seolah hospital rumah kedua kami. Mujur lah anak-anak perempuan dah besar sikit dan boleh dijaga oleh ibu mentua buat sementara waktu.

LEPAS KENAL OMEGAGUARD SHAKLEE

Sejak kenal dengan Shaklee, Mira cuba berikan OmegaGuard pada Aidil. Alhamdulillah.. Aidil menunjukkan reaksi positif. Kahaknya mudah berkumpul di anak tekak, dan bila batuk dia mudah mengeluarkan kahaknya. Sedangkan sebelum-sebelum ni, waktu sputum suction pun kadang-kadang yang keluar hanya 2% kahak, kata doktor. Ini kerana kahaknya yang dah mampat menyebabkan infeksi dan salah satu sebab dia sering demam.

Setelah beberapa lama konsisten ambil OmegaGuard Shaklee, Alhamdulillah..segala puji-pujian bagi Allah.. Aidil dah sihat dan bebas dari Bronchiolitis.

Kini Aidil dah besar dah. Alhamdulillah, episod demam dan batuk tak berhenti dah tiada.

Kalau nak tahu, bukan OmegaGuard minyak ikan pertama yang Mira berikan pada Aidil. tapi ini adalah brand yang ke-3.

Yang brand sebelum ni, agak dikenali jugak la.. Mira beli kat farmasi. Malangnya tak berhasil pada Aidil. Mira pulak, kalau bagi ‘test’ makan minyak ikan ni pada anak-anak memang lama. Dalam sebulan-hingga 2 bulan macam tu. Sebab Mira faham cara supplimen bertindak dalam badan semestinya agak lambat. Bukan seperti steroid atau anti-inflamatory drugs yang lain yang sangat cepat reaksinya pada badan.

KENAL DAN JATUH CINTA

Bila dan kenal Shaklee, Mira terbaca pula tentang minyak ikan yang kadang-kala membawa mudarat kepada kesihatan. Ini kerana sumber ikan yang diambil adalah daripada ikan bela…dan mempunyai kontaminasi terhadap pencemaran dan logam berat yang tinggi.

Apabila dibandingkan peratus Omega-3 acids nya pula, sangatlah kecil.

Berbanding Shaklee.. omega-3 acids nya adalah 99% dan ianya diambil daripada ikan liar yang hidup di kawasan dasar lautan beriklim sejuk.

Image result for Omega Guard Shaklee png

Apabila ikan ini berada dalam suasana sejuk, tubuhnya secara semulajadi akan menghasilkan EPA dan DHA yang tinggi untuk melindungi dirinya daripada mati kesejukan dan terkena pelbagai infeksi.

Ikan yang menghasilkan OmegaGuard Shaklee juga adalah terdiri daripada ikan-ikan kecil yang kurang potensinya untuk mengaut pencemaran, berbanding ikan besar.

Related image

Set Lengkap Hamil, Berpantang dan Menyusu juga mempunyai OmegaGuard. Ini kerana OmegaGuard penting dalam pembinaan sel-sel otak, mata janin dan meningkatkan imun tubuh ibu

Promosi bulan ini: SET HAMIL, BERPANTANG, MENYUSU

dengan Tumbler Merah menawan

FUNGSI OMEGAGUARD SHAKLEE

Omega Guard berfungsi untuk:

  • Mengurangkan keradangan di salur nafas
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Membantu menyihatkan paru-paru
  • Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)

Image result for Omega Guard Shaklee png

OmegaGuard adalah antara suplemen yang sangat digalakkan untuk kita ambil setiap hari kerana badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak omega 3 yang perlu untuk badan kita untuk proses metabolisma… untuk brain, untuk alahan, untuk asma, untuk sendi, untuk kesihatan jantung, untuk kawal berat, untuk kulit yg cantik.

“Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized that fish oil might benefit asthma sufferers” – LiveStrong

KELEBIHAN OMEGA GUARD

 

1. Melindungi Jantung Anda

Omega Guard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

2. Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

3. Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.

EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak.

4. Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

Dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molukel yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan jenis ikan.

 

PILIHAN TERLETAK DI TANGAN ANDA

Jadi apa pilihan anda untuk mengurangkan lelah yang tersayang. Kesian kan kalau asyik sedut inhealer je. Kalau teruk terpaksa NEB di hospital. Sayang masa yang terbuang. Berbelanja sedikit demi kesihatan mereka. Ingin memilikinya? Jangan segan2 hubungi Mira untuk promosi sepanjang Ogos 2017 ini.
Nor Hazmira (Mira)

Pengedar Shaklee Sah  (SID No. 1296167)

Kawasan COD: Teluk Panglima Garang, Banting, Sijangkang, Bukit Tinggi, Shah Alam

Pos: Seluruh Malaysia

Whatsapp / Call terus:

019-2821775

Kolestrol Tinggi – Orang Muda Berisiko Dapat Penyakit

KOLESTROL TINGGI PUNCA PENYAKIT

ORANG MUDA PALING BERISIKO KOLESTROL TINGGI

Memang tak terkejut kalau orang berusia. Tapi kalau orang muda dah ada kolestrol yang tinggi, macamana nak tentukan tahap kesihatan seseorang tu? Kolestrol Tinggi Punca kepada Penyakit.

Statistik KKM bulan Jun 2016 yang lepas.. 9.6 juta rakyat Malaysia kolestrol tinggi. Dan sebahagian besar adalah belia 18 tahun ke atas 😱

Continue reading “Kolestrol Tinggi – Orang Muda Berisiko Dapat Penyakit”

Carotomax

CAROTOMAX

Suami Mira selalu komplen, silau dan rabun matanya memang teruk. Sehinggakan waktu kami pulang ke kampung utara, dalam tahun yang lepas, suami terlanggar divider batu pembahagi jalan pekan. Allahuakbar.. waktu tu hanya istifar banyak2 sepanjang jalan Anak2 yang tidur kat belakang terhenyak bila kereta tersenget 70˚ dan jatuh kembali menghentam tanah. Waktu tu Mira duduk kat sit depan, tengah mengandung anak ke4. Allahuakbar.. nasib baik kami semua tak ape2. Dah la waktu pekat malam.. kalau terjadi apa2 kat jalan anak-anak lah yang paling kesian.

Sejak berjodoh dengan Shaklee. Mira sarankan suami tercinta makan Carotomax dan Omega Guard.

 

Alhamdulillah.. setelah hampir sebulan pengambilannya.. silau pada mata suami hampir hilang.. bahjan dia tak selesa berkaca mata. Baginya tanpa kacamata lebih baik tak bersilau.

Tapi disebabkan rabun masih ada (rawatan untuk rabun mengambil masa yg agak panjang berbanding silau. Kerana silau adalah rawatan bagi otot mata refleksi, manakala rabun perlu rawatan kepada retina dan kornea mata).

Jom mira share kebaikan Carotomax yang menjadi amalan suami Mira sekarang.

 

Manfaat Carotomax

 

🌹Lebih Selamat Dari Vitamin A

Penemuan vitamin adalah pada tahun 1912 iaitu vitamin A. Didapati juga pengambilan berlebihan vitamin A akan menyebabkan toksisiti. Walaubagaimanapun ahli saintis menemui beta karotena pada tahun 1932, satu prekursor Vitamin A, dan beta karotena didapati selamat untuk pengambilan

🌹Mempertingkatkan Penglihatan

Ia menghasilkan “ungu visual” yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap.

Ia mempertingkatkan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak, floaters, eye bags dan gegelung hitam di mata.

🌹Meredakan Penyakit Kulit

Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran untuk merawat pustule, scabies, akne, ulser kulit.

🌹Melawan Kanser dan Oksidasi

Pengambilan kerap beta karotena mengukkuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser.

Ini akan mengurangkan risiko kanser, terutama sekali kanser paru-paru dan payudara. Ia juga mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

🌹Menghalang Infeksi

Merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru : batuk, hepatitis, asthma, flu dan selesema.

🌹Menggalakkan Perkembangan Normal dan Sihat

Merangsang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi sihat, gusi dan sistem reproduksi. Juga panghasilan sperma yang sihat..

 

Apa beza Carotomax Shaklee dengan supplement mata yang lain.

Mengandungi fitokimia semulajadi yang penting untuk mata sihat, kulit dan membran mukosa.

Alpha Carotene :- Untuk penglihatan malam, mata sihat, menghalang degenerasi penglihatan

Beta Carotene :- Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Mempertingkatkan sistem imun, mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Lycopena :- Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun. Mengurangkan penyakit kelenjar prostat

Astaxanthin :- Pigmen didalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Walaubagaimanapun, Shaklee menuai karotenoid astaxanthin dari mikroalga laut, sumber yang poten dan tulen. Melindungi kerosakan oksidasi kolesterol LDL.

Lutein :- Menyekat katarak, AMD ( age related macular disease/penyakit makular berkaitan umur), glaukoma

Zeaxanthin :- Melindungi mata, menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya. Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan serviks

Untuk kesan kesihatan mata yang lebih baik makanlah makanan berkhasiat yang mengandungi banyak antioksidan seperti buah beri, lobah merah, brokoli dan asparagus.

Bagi mendapatkan hasil yang lebih cepat dan memberangsangkan, gabungkan pemakanan anda dengan set kesihatan mata rabun dan silau iaitu –

Carotomax, OmegaGuard, Collagen Powder dan ESP.

Testimoni Carotomax

 

Untuk dapatkan khidmat nasihat dan cara pemakanan, boleh hubungi Mira. In shaa Allah Mira bantu..

SID anda

ID: 1296167

Mira

019-2821775