Articles tagged with: pengedar shaklee

SELAMATKAH SUNTIKAN PERANCANG KELUARGA

Tak Mahu Hamil Lagi

Waktu dah bersalin anak keempat, Mira buat keputusan untuk bertanya kepada doktor untuk membuat suntikan perancang 3-bulan buat sementara waktu.

 

Walaupun pernah satu ketika dulu Gynea Mira menasihatkan untuk Mira tak lagi mengambil perancang jenis hormon, tapi kali ini Mira terpaksa kerana takut sekiranya Mira bertangguh, Mira hamil sekali lagi seperti pengalaman hamil yang Mira ceritakan dalam entry selepas ni.

Image result for family planning

Cukuplah anak dah 4 orang. Kalau boleh dah tak nak hamil lagi.

 

Sebenarnya suntikan hormon yang Mira buat ni adalah suntikan Depo-Provera iaitu ubat jenis hormone yang mengandungi satu jenis sintetik hormon iaitu depot medroxyprogesterone acetate (DMPA). Suntikan ni disahkan oleh doktor dapat mencegah kehamilan dengan sangat berkesan sehingga 99%.

 

Suntikan ini diberikan kepada wanita selepas hari ke 5 haid. Ini penting untuk memastikan wanita itu benar-benar tidak hamil ketika suntikan diberikan. Pencegahan kehamilan akan berkesan selama 3 bulan, dan wanita itu harus mengambil semula suntikan itu sekiranya berniat untuk teruskan merancang.

Image result for family planning injection

Suntikan perancang dan menyusu

Waktu ini doktor dan nurse nasihatkan Mira supaya teruskan mengambil perancangan jenis ini sebab ianya tidak akan mengganggu kuantiti dan kualiti susu ibu.

Kesan pengambilan suntikan

Banyak kajian menunjukkan bahawa jika seseorang wanita itu lebih lama mengamalkan suntikan perancang kehamilan Depo-Provera (depo), lebih sukar hamil atau mengambil masa yang lama untuk hamil semula.

 

Walau bagaimana pun, wanita yang ingin hamil boleh mendapatkan nasihat doktor untuk mencari kaedah kehamilan semula.

 

Kebanyakan wanita yang menggunakan suntikan depo boleh mendapat kesan sampingan. Antaranya adalah:

  1. Mengalami pendarahan faraj yang tidak pasti puncanya.
  2. Mengalami masalah yang berkaitan dengan fungsi organ dan hati.
  3. Mengalami kanser payudara.
  4. Mengalami masalah ‘darah beku’
  5. Terjadinya vericose vein (urat simpul atau urat banir di permukaan kulit wanita, selepas kehamilan.
  6. Kitaran haid yang tak menentu, atau bilangan hari yang semakin sedikit atau semakin bertambah.
  7. Mengalami sakit kepala
  8. Rasa berdebar-debar atau mengalami masalah anxiety.
  9. Masalah jerawat yang sukar surut.
  10. Perubahan selera makan, makin lapar atau susah nak lapar.
  11. Penambahan berat badan atau sebaliknya, bergantung kepada individu.
  12. Pertumbuhan bulu pada badan dan muka
  13. Keguguran rambut
  14. Kereputan pada tulang (osteoporosis)

Image result for suntikan perancang

Perkara 4 hingga 14 tu memang Mira alami. Dan Mira juga risau perkara 1 hingga 3 itu. Mira pulak sebelum ni memang ada masalah tulang belakang yang herniated (L3, L4, L5, S1), dan penyakit fibromyalgia dari masalah anxiety yang kronik.

 

Darah beku

Pasal darah beku pulak, bila Mira ingat-ingat balik, seorang nurse yang sambut anak ketiga Mira pernah beritahu Mira.

Katanya darah beku Mira masih banyak dalam rahim. Wajtu tu nurse tu macam merungut ketika dia cuba mengeluarkan sisa darah dari rahim, sebelum buat jahitan pada luka episiotomi.

 

Dan ketika Mira berpantang anak ketiga di rumah mama Mira, seketul darah beku yang lama keluar sebesar 1 genggam, jatuh ke lantai.

 

Dan permukaannya ketulan darah tu dah berlubang-lubang seperti permukaan span (macam permukaan badan spongebob gitu.. berlubang-lubang).

 

Mama kata itu maksudnya ketulan darah beku yang dah lama melekat di rahim, akhirnya dah keluar. Kalau darah beku yang masih baru, permukaan darah beku tu licin, bukan berlubang-lubang macam tu.

 

Ada juga doktor gynae yang mengatakan kitaran haid Mira akan kembali stabil selepas 1 tahun atau lebih penggunaan hormon ini. Tapi nampaknya menjadi sebaliknya.

 

Mira memang dah tak datang haid dengan teratur. Bahkan hanpir setahun tak datang haid.

 

Mira utarakan masalah ni kepada doktor. Bahkan Mira buat 2nd opinion ubtuk buat ultrasound di klinik swasta. Penerangan doktor tetap sama. “No problem, rahim awak ok. Awak tak hamil atau ada masalah lain”

 

Doktor tu jugak pernah kata, sekiranya masalah haid berlarutan, doktor sarankan agar menghentikan suntikan ini, dan berbincang dengan doktor kaedah perancang kehamilan yang lain.

 

Ini kerana pengambilan hormon ini terlalu lama iaitu lebih dari 2 tahun, boleh merisikokan kehilangan kepadatan tulang, akhirnya mendapat osteoporosis.

 

Keputusan

Jadi kami suami-isteri mengambil keputusan untuk menghentikan pengambilan hormon ini, dan mencuba kaedah perancang yang lain.

 

Untuk mendapatkan khidmat nasihat berkenaan perancangan keluarga, pasangan suami isteri boleh mendapatkan khidmat nasihat dan rawatan di klinik atau hospital swasta, atau boleh berhubung dengan pihak LPPKN.

 

Bagi yang nak berhubung dengan LPPKN, boleh terus ke laman web ini untuk maklumat lanjut:

www.lppkn.gov.my

 

Rujukan:

Kesan sampingan suntikan perancang keluarga

Depo Provera and Bone Mineral Density

 

 

 

ESP SOYA TERBAIK DAN SELAMAT

Mira memang pengguna tegar ESP sejak tahun lepas. Alhamdulillah.. sejak pengambilan konsisten, Mira nampak banyak perubahan positif. Perubahan ketara adalah pada kulit seluruh badan. Hehe.. memang rasa lain. Tak reti nak describe. Kena cuba sendiri baru boleh faham.

 

Customer Mira pun suka ambik ESP ni. Kata diorang rasa bertenaga bila ambil pagi dan lambat rasa lapar semula.

 

Kebanyakan mereka yang jadi cikgu selalu beri testimoni yang sama.. iaitu cepat letih bila ke hulu dan kehilir. Berkejar ke kelas bawah dan kelas tingkat atas..

 

Bila ambik ESP, mereka kata keadaan jadi lain, penat dah kurang. Bahkan kalau penat pun jarang mengantuk.

 

Shaklee ESP merupakan sumber protein soya terbaik. Menyediakan 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi. Mengandungi semua asid amino perlu yang tubuh anda perlukan untuk membina kesemua asid amino-tak perlu (yang tubuh boleh bina sendiri). daripada kesemua asid amino yang lengkap ini, protein dapat dihasilkan dengan sihat dan selamat.

  • ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolestrol.
  • Dihasilkan di bawah satu program yang dikenali Identity Preservation Program (IPP)
  • Kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
  • Disahkan Halal oleh Islamic Services of America (ISA) iaitu badan yang diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)

 

Image result for ESP Shaklee

TIDAK PERLU LAGI RAGU-RAGU DENGAN PROTEIN SOYA ESP

Protein soya adalah protein dari sumber tumbuhan, yang lebih mudah diserap oleh badan. Juga mudah dipecahkan menjadi asid amino dan dibentuk semula kepada bentuk protein yang diperlukan mengikut keperluan sel-sel badan yang berbeza-beza dalam tubuh.

 

Bagi protein dalam ESP, pemprosesannya adalah melalui IPP program. Program ini melindungi dan memastikan setiap biji kacang soya yang diambil adalah non-GMO dan bebas dari segala bahan kimia. Oleh sebab itu, ianya lebih mudah dihadam dan memberikan banyak manfaat kepada tubuh, TIDAK SEPERTI SOYA LAIN YANG DARI BENIH YANG TELAH DI GMO.

 

Dalam IPP program ini juga, pemprosesan soya melalui satu proses yang semulajadi mengikut sifat soya itu sendiri dan mengelakkan rintangan yang selalunya terjadi dalam proses soya biasa, yang akhirnya menyebabkan soya biasa tinggi paras index glisemik (GI) nya.

 

GI yang tinggi (melebihi 70) akan membuatkan kandungan gula (glukos) dilepaskan ke dalam darah secara mendadak. Seseorang itu cepat merasa kenyang tapi cepat pula berasa lapar. Malahan glukosa yang berlebihan yang tidak digunakan oleh sel akan bertukar ke bentuk lemak dan duduk di bahagian abdomen dan hati.

 

GI di dalam ESP hanyalah 39. Oleh sebab itu, kandungan gula (glukosa) ditukarkan secara perlahan-lahan mengikut keperluan sel. Jadi, glukosa dalam darah menjadi normal dengan cepat dan tiada lambakan glukosa yang ditukarkan kepada lemak.

 

SIAPA YANG PERLUKAN ESP ?

Hampir semua orang dewasa memerlukan ESP.

Ini kerana setiap orang dewasa menggunakan tenaga setiap hari dalam aktiviti kerja, bersukan dan melakukan kerja-kerja rumah.

Berikut adalah senarai orang yang sangat memerlukan khasiat ESP:

  • Wanita
  • Wanita Hamil, Menyusu, Berpantang, Keguguran, dan
  • Pasangan suami isteri yang menunggu tempoh kesuburan untuk mendapatkan zuriat.
  • Warga emas
  • Pesakit tekanan darah tinggi
  • Pesakit diabetis
  • Pesakit yang mempunyai tahap kolestrol yang tinggi
  • Pekerja
  • Pelajar

 

KEBAIKAN DAN MANFAAT ESP:

  • Membantu pembinaan semula otot dan kulit.
  • Mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot.
  • Membantu percepatkan penyembuhan luka
  • Mengurangkan kesan parut
  • Menyediakan tenaga dalam tempoh masa yang panjang
  • Membantu menahan rasa ‘cepat lapar’ kerana saluran tenaga yang konsisten dari ESP
  • Membantu mengurangkan paras kolestrol
  • Menyokong sistem imunisasi badan yang membantu mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  • Menggalakkan sistem peredaraan darah yang sihat.
  • Kaya dengan isoflavones yang membantu mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid (menopos).
  • Menggalakkan payudara yang sihat dan anjal
  • Menggalakkan prostat yang sihat
  • Membaiki pigmentasi untuk masalah rambut gugur dan beruban, serta masalah kulit (kedut & kesan tua)

 

GABUNGAN ESP DENGAN PRODUK LAIN UNTUK KESAN TERBAIK BAGI MASALAH YANG BERKAITAN:

PELBAGAI MANFAAT

ESP + Vitalea

  • Membekalkan vitamin & mineral yang cukup
  • Badan kekal bertenaga seharian
  • Bagus untuk mereka yang terlalu sibuk dengan urusan harian.
  • Bagus untuk ibu hamil yang sukar untuk makan akibat loya semasa hamil
  • Bagus untuk zat mineral dan vitamin yang lengkap semasa keseluruhan tempoh hamil, berpantang dan menyusu.
  • Bantu untuk meningkatkan zat dalam susu ibu
  • Bantu untuk meningkat HB darah merah.
  • Bantu untuk kesuburan lelaki dan wanita

 

KESUBURAN WANITA DAN LELAKI

ESP + GLA + VITALEA

  • Bantu menstabilkan hormon wanita
  • Mewujudkan kitaran haid yang teratur
  • Menyokong sistem imun
  • Menjaga kesihatan sel
  • Memelihara kesihatan prostat
  • Membantu menyembuhkan luka terutamanya selepas pembedahan atau keguguran

 

MENAMBAH TENAGA

ESP + Performance Drink

  • Untuk tenaga yang hebat, kekal berpanjangan
  • Bagi yang sering mengantuk dan kurang daya fokus
  • Sangat baik jika amalkan ketika berpuasa

 

KECANTIKAN KULIT

ESP + VIT C-PLUS + VITA E COMPLEX

  • Kandungan protein membantu pertumbuhan kulit baru dengan bantuan Vit C yang berfungsi sebagai agen pemulih sel. Manakala Vit E yang kaya antioksidan yang membantu merawat kulit secara mendalam.
  • Membantu menghilangkan parut jerawat. Pengambilan yang kosisten akan memudarkan cela dan jeragat.
  • Bertindak sebagai agen anti penuaan.

 

NUTRIENT & KESIHATAN OTAK DAN INGATAN

ESP + OMEGAGUARD + LETCHITIN

  • Memberikan tenaga yang berpanjangan.
  • Mampu membantu pengurangan sakit di bahagian sendi dan otot.
  • Membantu penukaran kolina kepada tenaga.
  • Membantu menyalurkan oksigen ke bahagian otak.
  • Omega-3 adalah lemak ikan terbaik, tulen dan salah satu asid lemak untuk membina sel otak. Omegaguard bagus untuk yang menghadapi penyakit alzhemier
  • Kaya dengan DHA dan omega-3 untuk perkembangan otak
  • Sangat bagus untuk wanita hamil dan menyusu.

 

PELANGSINGAN

ESP + LETCHITIN + OMEGAGUARD + HERBLAX

  • Membantu pembersihan usus dan nutrient mudah untuk diserapkan ke dalam tubuh.
  • Membantu mengempiskan perut.
  • Pembinaan sel-sel baru yang lebih sihat
  • Menukarkan makanan kepada tenaga
  • Mengemulsi lemak baharu dan menyingkirkan dari tubuh
  • Membuat usus besar menjadi lebih lawas.
  • Memecahkan lemak lama yang menyaluti organ dan abdomen.
  • Bantu ibu menyusu mendapat susu yang lebih berkualiti dan berat badan ideal.

 

MENAMBAH BERAT BADAN

ESP + MEALSHAKES

  • Meningkatkan selera makan
  • Kandungan asid amino lengkap membantu pembinaan protein justeru pembinaan otot dan kuatkan tulang.
  • Meningkatkan daya imun tubuh.

 

IBU HAMIL
ESP + VITALEA + B-COMPLEX + OMEGAGUARD + OSTEMATRIX

  • Membantu membina sel-sel janin dengan pesat dan sihat
  • Membantu meningkatkan bacaan HB bagi mereka yang mempunyai masalah HB rendah
  • Membantu menenangkan ibu hamil yang kerap stress
  • Membantu menenangkan saraf dan otot.
  • Membantu pembinaan otak janin.
  • Mengurangkan sengal-sengal pada badan ibu hamil
  • Menguatkan gigi dan tulang
  • Melawaskan
  • Memperbaiki masalah sistem pencernaan pemprosesan nutrien dalam ke dalam tubuh.
  • Memperbaiki otot usus yang kurang aktif dan mengelakkan masalah sembelit.

 

 IBU MENYUSU & BERPANTANG

ESP + VITALEA + B-COMPLEX + OMEGAGUARD + ALFALFA + OSTEMATRIX

  • Membantu membina susu badan yang lebih berkualiti
  • Membantu meningkatkan bacaan HB bagi mereka yang mempunyai masalah HB rendah
  • Membantu menenangkan ibu menyusu yang kerap stress
  • Membantu menenangkan saraf dan otot.
  • Membantu meningkatkan kepekaan dan rasional dalam fikiran ibu dan mengelakkan daripada meroyan.
  • Mengurangkan sengal-sengal pada badan ibu menyusu dan berpantang
  • Menguatkan gigi dan tulang
  • Memperbaiki masalah sistem pencernaan pemprosesan nutrien dalam ke dalam tubuh.
  • Memperbaiki otot usus yang kurang aktif dan mengelakkan masalah sembelit.

 

Image result for ESP Shaklee

 

So, selepas ketahui semua kebaikan dan manfaat ESP, apakata kita rembat ESP bulan ni. Bulan ni pulak ESP ada diskaun hebat! Yesss!!!

ESP 5% DISKAUN

Sepanjang bulan Oktober 2017 ni, ESP ada diskaun sehingga 5% sekiranya membuat pembelian 4 tong ESP.

Jarang tau ESP nak ada diskaun ni.

Jom contact Mira untuk order dan konsultansi:

Whatsapp: 019-2821775

OMEGAGUARD UNTUK PESAKIT ASMA

KISAH AIDIL YANG SERING SAKIT

Bila teringatkan kisah anak Mira yang terpaksa di NEB dua-tiga kali sehari di klinik, dan bersambung ‘staycation’ kat hospital setiap bulan untuk sesi NEB, physioterapi dan sputum suction (sedut kahak) memang menyedihkan. Ini kerana Aidil selalu demam. Setiap 2 hingga 3 minggu, dia akan demam. Demam nya juga akan lama. Punca demam itu rupa-rupanya Aidil terkena Bronkiolitis yang para doktor terlewat mengetahuinya, dan kami sebagai ibu bapa sangat kesal dalam hal ini. Walaubagaimana pun, perkara yang terjadi mesti ada hikmahnya.

 

BRONCHIOLITIS

Bila Aidil disahkan Aidil kena bronchiolitis, Mira sedih tak terkata. Tapi kata doktor, ianya boleh dipulihkan.

Setiap 4 jam mesti kena NEB dua jenis. Pagi esoknya pula, perlu jalani physioterapi dan selepas itu, sesi sputum suction pula.

Waktu tu, Aidil masih kecil, meronta-ronta bila masuk ke bilik physioterapi dan bilik sputum suction tu.

Masih lagi ingat jeritan Aidil memanggil ‘mama..nanakk (mama, tak nakk..) dan mata Aidil yang bermaksud merayu mamanya tak nak masuk bilik tu, dan cepat-cepat bawa keluar.

Mama terpaksa kuatkan hati dan tabah..dan pujuk dengan tegas si Aidil..walaupun hati mama nangis tengok Aidil begitu.

Kita sebagai mak.. sedih kan tengok anak kita begitu..

 

Waktu ni Aidil masih kecil..start masuk keluar hospital untuk rawatan demam sejak dia berumur 5 bulan

MAMA MASIH KERJA

Waktu tu Mira masih kerja. Jadi bayangkan kalau Aidil demam.. mak dia ni mulalah susah hati dan tak senang duduk walau di ofis. Sentiasa kejap-kejap tengok phone, kalau-kalau babysitter ada nak bagitahu sesuatu.

Setiap hari mesti telefon tanya keadaan dia. Bila terpaksa kerja di luar kawasan, memang susah nak call.. hanya Allah lah tempat Mira mengadu dan berserah.

Kalau dah kena masuk hospital, memang Mira dan suami terpaksa bergilir-gilir menjaga Aidil di hospital. Kadang-kadang dari tempat kerja dan bermalam di hospital..esoknya ke tempat kerja. Seolah hospital rumah kedua kami. Mujur lah anak-anak perempuan dah besar sikit dan boleh dijaga oleh ibu mentua buat sementara waktu.

LEPAS KENAL OMEGAGUARD SHAKLEE

Sejak kenal dengan Shaklee, Mira cuba berikan OmegaGuard pada Aidil. Alhamdulillah.. Aidil menunjukkan reaksi positif. Kahaknya mudah berkumpul di anak tekak, dan bila batuk dia mudah mengeluarkan kahaknya. Sedangkan sebelum-sebelum ni, waktu sputum suction pun kadang-kadang yang keluar hanya 2% kahak, kata doktor. Ini kerana kahaknya yang dah mampat menyebabkan infeksi dan salah satu sebab dia sering demam.

Setelah beberapa lama konsisten ambil OmegaGuard Shaklee, Alhamdulillah..segala puji-pujian bagi Allah.. Aidil dah sihat dan bebas dari Bronchiolitis.

Kini Aidil dah besar dah. Alhamdulillah, episod demam dan batuk tak berhenti dah tiada.

Kalau nak tahu, bukan OmegaGuard minyak ikan pertama yang Mira berikan pada Aidil. tapi ini adalah brand yang ke-3.

Yang brand sebelum ni, agak dikenali jugak la.. Mira beli kat farmasi. Malangnya tak berhasil pada Aidil. Mira pulak, kalau bagi ‘test’ makan minyak ikan ni pada anak-anak memang lama. Dalam sebulan-hingga 2 bulan macam tu. Sebab Mira faham cara supplimen bertindak dalam badan semestinya agak lambat. Bukan seperti steroid atau anti-inflamatory drugs yang lain yang sangat cepat reaksinya pada badan.

KENAL DAN JATUH CINTA

Bila dan kenal Shaklee, Mira terbaca pula tentang minyak ikan yang kadang-kala membawa mudarat kepada kesihatan. Ini kerana sumber ikan yang diambil adalah daripada ikan bela…dan mempunyai kontaminasi terhadap pencemaran dan logam berat yang tinggi.

Apabila dibandingkan peratus Omega-3 acids nya pula, sangatlah kecil.

Berbanding Shaklee.. omega-3 acids nya adalah 99% dan ianya diambil daripada ikan liar yang hidup di kawasan dasar lautan beriklim sejuk.

Image result for Omega Guard Shaklee png

Apabila ikan ini berada dalam suasana sejuk, tubuhnya secara semulajadi akan menghasilkan EPA dan DHA yang tinggi untuk melindungi dirinya daripada mati kesejukan dan terkena pelbagai infeksi.

Ikan yang menghasilkan OmegaGuard Shaklee juga adalah terdiri daripada ikan-ikan kecil yang kurang potensinya untuk mengaut pencemaran, berbanding ikan besar.

Related image

Set Lengkap Hamil, Berpantang dan Menyusu juga mempunyai OmegaGuard. Ini kerana OmegaGuard penting dalam pembinaan sel-sel otak, mata janin dan meningkatkan imun tubuh ibu

Promosi bulan ini: SET HAMIL, BERPANTANG, MENYUSU

dengan Tumbler Merah menawan

FUNGSI OMEGAGUARD SHAKLEE

Omega Guard berfungsi untuk:

  • Mengurangkan keradangan di salur nafas
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Membantu menyihatkan paru-paru
  • Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus)

Image result for Omega Guard Shaklee png

OmegaGuard adalah antara suplemen yang sangat digalakkan untuk kita ambil setiap hari kerana badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak omega 3 yang perlu untuk badan kita untuk proses metabolisma… untuk brain, untuk alahan, untuk asma, untuk sendi, untuk kesihatan jantung, untuk kawal berat, untuk kulit yg cantik.

“Omega-3 fatty acids are known to reduce inflammation. because asthma is a disease caused by airway inflammation that leads to airway hyper-responsiveness and airway narrowing, and because Eskimos who eat large amounts of fish have a low rate of asthma, researchers theorized that fish oil might benefit asthma sufferers” – LiveStrong

KELEBIHAN OMEGA GUARD

Melindungi Jantung Anda

Omega Guard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung

Satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi.

EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA penting bagi perkembangan dan fungsi-fungsi otak.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal

Dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molukel yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan jenis ikan.

PILIHAN TERLETAK DI TANGAN ANDA

Jadi apa pilihan anda untuk mengurangkan lelah yang tersayang. Kesian kan kalau asyik sedut inhealer je. Kalau teruk terpaksa NEB di hospital. Sayang masa yang terbuang. Berbelanja sedikit demi kesihatan mereka. Ingin memilikinya? Jangan segan2 hubungi Mira untuk promosi sepanjang Ogos 2017 ini.
Nor Hazmira (Mira)

Pengedar Shaklee Sah  (SID No. 1211255)

Kawasan COD: Teluk Panglima Garang, Banting, Sijangkang, Bukit Tinggi, Shah Alam

Pos: Seluruh Malaysia

Whatsapp / Call terus:

019-2821775

HAMPIR KEMALANGAN

FLASH BACK

Waktu drive nak ambik kakak (tutup mata).. tetiba flash back tu datang balik.

That was 4 years ago.. when I was an Environment, Safety and Health Officer at one of a giant company (GLC) in Malaysia.

 

Waktu balik mengajar dari kampus Sime Darby Asahan.. Ingat lagi hari tu hari Jumaat yang mulia. Tetiba dapat call dari colleague yang emergency. Mira kena ganti mengajar kelas dia hari Isnin. Pagi-pagi pulak tu kelas dia. So Isnin tu nanti, 5.30 am pagi dah kena gerak dari rumah ke Asahan semula. Pulak tu, ade beberapa training material nak kena ambik kat office. Waktu tu dah tak fikir pulak boleh mintak member tu send by email aje training material tu in PDF dan print out siap-siap kat Asahan.

So Jumaat yang mulia tu Mira drive keluar awal sikit dari kampus Asahan lah, sebab pikir nak kejar balik ke office kat Ara Damansara semula. Niat hati, sampai office aje, nak ambik something then nak balik ke rumah cepat-cepat sebab nak elak jem ke Banting.

Di pertengahan jalan melepasi hentian sebelah kat Pedas, Linggi tu… hujan turun lebat sangat.

 

Drive sampai kat area mana tah tak ingat dah..  Sampai kat highway sebelum R&R Seremban tu hujan dah renyai sangat. Ada gak kawasan yang kering tak kena hujan (Mira panggil hujan jenis ni ‘hujan-shower’). Dalam dok drive tu tak perasan ada running water. Kebetulan kawasan tu tinggai hujan renyai-renyai aje..

 

Image result for running water at highway

Ni lah contoh running water tu.. -Gambar hiasan-

 

Nak cepatkan… Mira beralih ke lane laju dan bawak laju sikit ke 90 km/h. Tup-tup terlanggar ‘running water’. Ntah, terpanic pun ada.. sebab tahu tak boleh tekan brek kat running water. Tapi kann.. entah macamana kaki tekan jugak pedal brek. Bukan laju pun.. 90 km/h jugak ku bawak. Waktu tekan brek tu, memang separuh hati dah jangka apa bakal berlaku tapi dah terlewat. Ketera Mira berpusing 360˚ … 3 kali pusing. Mira lepaskan brek dan control stereng aje supaya tak kena kereta lain. Allahhhhh… panic betul waktu tu sebab dalam dok pusing 360 darjah tu..ternampak kereta terbalik kat bahu highway tu..huhu

 

Dalam hati kata..”habis lah aku…..”

 

Tapi..tetiba kereta berhenti dari pusing. Lega. Tapi 2 saat lepas tu kereta pusing balik lawan arah.. stereng pusing sendiri. Mira kena kontrol balik stereng sekali lagi.

 

Panic tapi tawakkal. Pegang dan pusing aje stereng supaya kereta tak terlanggar divider kanan. Sambil berdoa moga Allah ampunkan dosa sebelum aku mati. Tak sedar bila masa Mira tutup mata. Buka je mata dah lengang jalan dan takde kete (kereta yang accident tadi pun tak nampak dah). So dalam hati kata memang kereta Mira pusing-pusing sampai bergerak jauh dari kawasan kereta accident tu.

So, waktu tu seingat Mira, kereta Mira melintang kat jalan highway tu dan dok betul-betul tengah lane. Bila kepala Mira paling kiri aje.. tetiba satu trailer in 200 meter hon kuat dan cuba elak kereta Mira yg dok tengah alam tu.

Cecepat Mira cuba gerakkan kereta untuk elak trailer tu.. Tapi malangnya kena jugak. Berdecit kereta Mira sebab ekor trailer tu terlanggar gak tepi kereta. Calar body kiri. Dari belakang sampai depan.. huhu. Macam orang garis ngan garfu dari rear left side to front let side.. huhu. Bayangkan lah, kalau lah trailer tu tak sempat nak kona sikit tadi, silap haribulan trailer tu tak terkawal, konfem banyak kereta dan divider kena langgar. Sekali kereta Mira terpelanting kuat.

Allahu.. seram bila ingat balik. Huh! Kalau jadi macam tu…agaknya dah pergi dah Mira ni ke rahmatullah.

 

Terus gerak kereta ke hadapan perlahan-lahan kat lane perlahan. In 200 m dari kawasan tadi.. ada 3 kereta sandwich (kemalangan bertindan-tindan). Ooo rupanya banyak kereta yang accident waktu tu dan nampak kereta polis peronda 2 biji kat area situ untuk kawal traffic. Dok sat baru kedengaran bunyi siren ambulans sampai kawasan tu. Traffic tak jem. Mira terfikir, agaknya kan…mungkin kereta pun tak banyak waktu tu. Mira rasa yang accident tu semuanya yang terlanggar ‘running water’ tadi tu kot..

Related image

Macam ni lah keadaan kemalangan lepas hari hujan tu. Agaknya semua pakat terlanggar air tadi kat jalan. –Ni bukan gambar sebenar. Ambik contoh kat internet aje. Tak sempat pun ambik gambar sebenar time tengah panic tu-

Bila hati dah reda, Mira drive slow-slow, masuk R&D dan parking kat R&R Seremban tu. Mira waktu tu rasa badan macam menggeletar sangat. Mira nangis puas-puas dulu. Buang rasa gugup tadi sungguh-sungguh. Pastu first thing Mira whatsApp husband “Hampir nak kemalangan tadi ni”. Pastu terus call boss bagitahu dia untuk hati-hati kat kawasan tu (Sebab Mira tahu haritu dia pun kena out-of-town kat area Johor-Melaka dan on the way back jugak ke Ara Damansara office).

In-short, balik aje ke rumah, hasben siap tanya itu ini.. cerita la bagai nak rak.. pastu report kerosakan.. “Lori tu terlanggat sikit”.. bila ngadu kat asben sambil mintak maaf😝.. sudahnya asben kate takpe la nak buat cemana.. seb baik awak tak ape-ape.. huh.. lega asben cakap gitu. Bertuah diri ini dijodohkan dengan hasben baik gini.

Tapi Mira tahu, dalam hati mesti dia kata “terbanglah duit nak cat semula” 😔. Maafkan sayang..

Sejak kejadian tu..Trauma tu.. 2-3 minggu gak takleh bawak keta dalam hujan. Suami bawak kereta dalam hujan pun ulang-ulang kali pesan kat dia supaya hati-hati dan jangan laju. Bila husband terlanggar ‘running water ke, lopak air ke kat jalan memang Mira jerit suh hati-hati atau suh suami stop drive. Mira jadi takot sesangat.

 

TRAUMA

Isnin tu Mira tak pergi kelas tu. Sebab pagi subuh tu tetiba Allah turunkan hujan.. so Mira call boss dan minta maaf sangat sebab tak dapat pergi mengajar kat Asahan pagi tu. Syukurlah ade orang pulak yang dapat menggantikan Mira. Kebetulan anak pagi selsema dan meragam tak nak ke rumah baby sitter.. Memang Allah Maha Kuasa dan Perancang Terbaik..

 

Sebab trauma tu. Memang tak boleh tengok hujan kat jalan. Entah nak cakap macamana.. kalau dalam kereta, tetiba hujan, badan rasa menggigil, berdebar sangat. Tangan gigil-gigil pegang stereng. Kalau tak drive pun waktu tu, akan rasa hati berdebar sangat sampai rasa penat. Haa…macam tu lah penangan trauma tu.

 

Sesekali, bila toleh kiri nak tengaok kereta ke, terimbas trailer yang dah dekat tu nak hentam kereta Mira. Terimbas diri sendiri boleh hancur penyek kalau trailer besar panjang tu gilis aje kereta Mira.. huhuhuhuuu… Now Mira faham, macamana orang yang trauma sepetutnya elakkan diri dari drive kereta. Sebab flash back tu kadang-kadang boleh membahayakan diri dan orang lain. Kalau tengok drama tetiba dia nampak flash back tu.. haa..macam tu lah situasi Mira. Hahahah..

 

Selama waktu trauma tu jugak, nak pergi office pun tak drive sendiri dah.. tumpang kawan. Bila trauma tu dah ok sikit, baru boleh drive. Tu pun kalau hujan sikit-sikit aje pun, Mira akan drive slow banget sampai bukak hazard lamp..hahah. Pernah Plus ronda datang dekat tanya kenapa kereta bukak hazard lamp.. kot-kot rosak ke? Mira cuma jawab kena bawak slow.. kan hujan ni (tak explain panjang kat officer tu, tapi nampak la mukanya yang pelik tapi angguk dan senyum jugak kat Mira)..hehe.

 

Conclusion nya kome jgn la langgaq ‘air berlari’ kat highway. Even waktu tu dah tinggal hujan renyai. Still bahaya.

 

BALIK KAMPUNG SAMBUT RAMADHAN

 

Surely ada antara kita dah excited nak balik kampung. Pulak tu dah start cuti sekolah dan budak-budak pun dah selesai exam. Jadi.. Nak balik kampung ni.. assess la risk dulu..

 

🎈check keta dulu mana yang patut.

🎈Rehat betul-betul jangan paksa diri kalau mengantuk.

🎈Kalau mengantuk, boleh ambik CINCH TEA MIX Shaklee. Daripada dok minum kopi aje sokmo..cubalah minum Cinch Tea Mix.. memang hilang la mengantuk, dan berkhasiat.. banyak antioksidan dan antipenuaan.. hehe.. promote nih.

 

Ok.. Mira ucapkan Salam Ramadhan Al-Mubarak kat semua umat Islam di dunia.

 

Kepada kome yang nak balik kampung. Dekat ke jauh ke.. hati2 lah sebelum, semasa kat jalan raya tu.

 

Kat perhentian jagalah anak-anak..jangan lari merata.. nanti hilang atau diculik.. masalah lain pulak.

 

SELAMAT BERPUASA. SEMOGA AMALAN KITA SEPANJANG BULAN RAMADHAN INI DITERIMA ALLAH DENGAN GRED A.. Ameen…😊😊👏🏼👏🏼

 

Kalau nak beli vitamin Shaklee boleh hubungi Mira melalui Whatsapp.. 😀

Shaklee Distributor

COD Area: Sijangkang (Kuala Langat), Telok Panglima Garang, Bukit Tinggi

MIRA

019-2821775

Manfaat Collagen Powder Shaklee

Semakin kita berusia, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan kurang kolagen . Ini mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin kendur.

Umur adalah satu faktor sahaja. Faktor lain adalah kerosakan kolagen akibat radikal bebas, sinaran UV dari matahari, pencemaran dalam udara dan air, serta kekurangan nutrisi untuk tubuh menghasilkan kolagen.

Image result for Collagen Shaklee

MANFAAT UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

 

Kecantikan:

  1. Nampak lebih muda
  2. Menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan rambut baru
  3. Menguatkan kuku dan menyihatkan kuku yang mudah rosak.
  4. kulit akan kurang kering dan mengekalkan elastisitinya. Kalau kita dah dapat Shakleeeffect SCP ni, kita rasa macam nak pegang aje kulit muka kita.
  5. Membantu mengurangkan parut dengan cepat.
  6. Mempunyai antioksidan yang banyak dan bertindak sebagai anti-penuaan.
  7. Membantu mengurangkan garis-garis halus di muka dan seluruh badan akibat penuaan.

 

Kesihatan sendi dan seluruh badan:

  1. Untuk membina tulang yang sihat, kalsium juga sangat mementingkan kolagen untuk membantu penjagaan tulang yang baik.
  2. Kolagen membina cartilage yang menipis.
  3. Kolagen membantu memperbaiki otot mata supaya tetap anjal. Penglihatan semakin baik (dengan pengambilan konsisten dalam set kesihatan mata).
  4. Kolagen juga membantu membekalkan nutrisi yang cukup kepada otak. Ini dapat mengurangkan kesan penuaan pada sel-sel otak.
  5. Kolagen membantu menguatkan ikatan tulang iaitu memastikan elastisiti bagi tendon, ligamen dan rawan (cartilage).
  6. Jika ada bahagian sendi yang telah pun sakit, kolagen menempatkan bendalir sinovia supaya kurang geseran dan kesakitan yang dialami.
  7. Apabila banyak collagen dalam badan, badan kita akan mengetahui bahagian mana yang dia akan perlukan kolagen untuk memperbaiki sel-sel badan.

 

SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) MAMPU MENGEMBALIKAN KEREMAJAAN KULIT

 

Collagen Powder Shaklee adalah suplemen kolagen yang unggul. Ia mengandungi 4000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, iaitu sejenis kolagen tulen yang bermutu tinggi dan diekstrak dari sisik ikan merah tersebut.

Image result for Collagen Shaklee

Berat molekular SCPadalah sangat rendah iaitu 1000 Dalton (Dalton adalah unit bagi berat molekular yang disukat).

Semakin mengecil unit dalton, semakin mudah collagen powder itu diserap ke dalam tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

 

RAMUAN HEBAT SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Kajian saintifik dan ujian-ujian klinikal Shaklee membuktikan kesan perubahan seseorang apabila mengambil SCP selama 8 minggu secara konsisten.

Image result for Collagen Shaklee

Sisik ikan merah

Ikan Merah (Red Snipper) hidup sehingga 5000m di dasar lautan dan bebas dari pencemaran. Sisik ikan merah ni mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. Jadi ia tak sama dengan ikan yang banyak kat pasar tu..

Untuk buat kolagen ni, Shaklee gunakan sisik ikan merah. Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium. Ini kerana ikan merah tidak terdedah dengan pencemaran lautan yang tinggi. Jenis kolagen daripada sisik ikan merah ini mempunyai kadar penyerapan kolagen lebih tinggi berbanding kolagen haiwan lain.

 

Ekstrak biji Camellia japonica

Biji Camellia japonica terdiri dari asid oliek, iaitu satu emolien dan pelembap kulit yang hebat. Mempunyai isoflavones, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Image result for camellia japonica

Ekstrak Pfaffia

Pfaffia yang dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia japonica, dapat membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa ia dapat mengikat amaun air yang banyak. Asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembap, lembut dan licin.

Image result for Pfaffia

Ni yang dikenali dengan nama Brazillian Ginseng

 

Elastin dari kolagen ikan

Elastin adalah bahan yang membuatkan kulit elastik atau anjal. iaitu boleh menegang dan kembali ke bentuk asal. Elastin ini memelihara kulit yang tegang dirtarik. Elastin adalah bahan yang bekerjasama dengan kolagen untuk mengekalkan kulit tegang, anjal dan muda.

Image result for Elastin red snapper

 

Vitamin C dan Vitamin B

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan dalam masa yang sama menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

Image result for Vita C Shaklee

Vitamin B pula turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

Related image

Ekstrak kekerang

Glukosamin daripada ekstrak kekerang sangat penting dalam proses mengsistesis bendalir sinovia yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi. Ia juga menghidrat mata, mengelakkan ‘watery eye’ akibat kegatalan mata akibat kering atau ketidakselesaan mata.

 

Lactobacillus acidophilus

Ini adalah satu ramuan lagi yang mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semua sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Image result for lactobacillus acidophilus

 

TESTIMONI KEBAIKAN KOLAGEN

  • Terbukti berkesan dalam 8 minggu melalui ujian secara klinikal
    • Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan
    • Statistik menunjukkan 71% orang merasa tekstur kulit bertambah baik selepas menggunakan selama 8 minggu

BIAR GAMBAR BERBICARA

Ini adalah hasil menggunakan SCP secara konsisten bersama-sama dengan Vivix. Memang ketara perubahan kulit muka kakak comel ni kan. Rasa-rasanya lah kalau kita jadi macam tu, happy tak puan-puan? Heheee..

Saya makan baru nak masuk kotak ke 3. Makan sebab muka salah pakai produk. Jadi sangat kering dan teruk. Makan kolagen hari ketiga, terus muka lembap je rasa. Hilang serta merta kulit kering mencengkam tu. Parut makin hilang, kulit lembap-lembap dan sakit sengal lutut pgg takde dah! Sangat best dan berkongsi dengan kawan. Kawan pun dah repeat 2 kotak dah.. Heheh! Suke sangat kolagen Shaklee! Sangat superb!!

Mak saya pun makan. Makan dengan sangat konsisten. Dah masuk 4 atau 5 kotak rasenya. Dulu muka mak saya berjeragat teruk. Sekarang ni kalau tengok sekali imbas memang dah tak nampak langsung muka bercapuk tu. Kawan-kawan dia pun ramai tegur plus, muka dah nampak lebih bersih dan cerah. Ini kisah benar.

Ha…

Best ke Hebat?

Harga sangat berpatutan dengan kualiti kolagen ini. Memang satu-satunya kolagen di pasaran yang mempunyai nilai dalton paling kecil yang mudah diserap oleh tubuh.

Apa tunggu lagi. Dah nak puasa ni, dapatkan 2 kotak untuk 1 bulan pengambilan. 2 kotak (mengandungi 30 sachet) hanya RM606.60

disarankan untuk membeli Produk Shaklee daripada SID yang terlatih sahaja, kerana SID yang terlatih akan memberikan konsultansi dan servis yang terbaik. Berbaloi dengan wang yang anda invest untuk kecantikan dan kesihatan anda kann.

Kalau nak order Shaklee Collagen Powder ni boleh hubungi dengan Mira di nombor di bawah. In shaa Allah Mira akan berikan servis terbaik kepada pelanggan yang membeli dengan Mira. Mira akan guide sehingga menampakkan hasil yang progressive dan positif. In shaa Allah.

www.mirahamzah.com

Whatsapp: 019-2821775

COD: Sijangkang, Telok Panglima Garang, Bukit Tinggi Selangor.

Pos ke seluruh Malaysia.

SEBAB-SEBAB ELAK AIR SEJUK MASA BERPANTANG

 

Zaman sekarang ni.. Mira noticed ramai orang yang berpantang selepas bersalin tak faham kenapa mereka perlu berpantang seperti orang dulu-dulu.

 

 

Ada yang kata.. “zaman sekarang orang tak pantang ikut cara macam itu..banyak bad things than good things”

 

Semalam pun waktu jalan-jalan dengan mak kat Tesco Kulim.. Mira nampak seorang wanita mendukung anaknya.. duduk kat satu kerusi.. while the daddy and other children kat satu section (i guessed.. sbb nampak riak muka si mommy yang senyum-senyum sambil lihat budak-budak tu..)

 

As i walked nearer to that lady i saw the baby still dalam bedung..and sleeping. Sebelah tangan mommy cuddle baby, sebelah lagi pegang phone. The baby obviously so small.. macam baru 20 hari i guessed.

 

Mata aku terus tengok attire mommy..pakai socks tak? No.. she did not wear any socks. Dan mommy pakai baju nipis aje..kat shopping complex tu sejuk kan.. so kalau pakai baju nipis, jenis lycra pulak tu.. supposedly mommy takkan rasa hangat.. tapi mommy akan rasa sejukkk sangat.. wow detailnya Mira sampai tahu jenis kain baju yang dia pakai.. haha.

 

Orang dalam pantang ni supposedly kena rasa hangat selalu.. sebab dalam waktu bersalin tu.. dia kehilangan baaaanyak darah. Bila darah hilang.. badan akan jadi sejuk. Sebab tu lah orang tua-tua sanggup biarkan anak menantu dalam pantang.. mendiang atas katil yang bawahnya ada bara api.. pakai baju lengan panjang dan bengkung, pakai herba dan minyak di badan supaya si ibu tu akan sentiasa rasa panas..

 

Tapi sekarang ni.. ramai yang tak ambik kisah sangat pasal panaskan badan ni. Bahkan ada siap dok dalam aircond. Alasan kebanyakan wanita moden sekarang ni.. “zaman sekarang cuaca dah panas.. tak boleh sangat pakai petua lama-lama tu.. nanti boleh jadi heat stress”

Air sejuk berais atau tak berais memang sedap di tekak. Tambahan pulak minum ketika waktu cuaca panas. Tapi tidak sesuai kepada ibu yang baru melahitkan, atau masih dalam tempoh berpantang.

 

Yang mengejutkan Mira, pernah nampak seorang ibu dalam pantang minum air sejuk petiais tu. Bila Mira tegur, siap kata tak ape.. bukan ais batu.. cuma air sejuk aje..

Siap bagitahu..dia tak faham kenapa mak / mil (mother in-law) dia tak bagi minum air sejuk nih.

 

“Dah la tengah panas.. suruh bertungku.. makan nasik dan lauk panas-panas.. nak bukak air cond tak boleh.. nak bukak kipas tala kat badan tak boleh..stress peluh2 nih.. dah gatal satu badan ngan peluh. I biasa dalam aircond.. bila panas macam ni rasa macam nak giler stress panas.. mak / mil ai ni tak tahu kot istilah heat-stress.. Heat stress ni bahaya tau. Diorang tak tahu apa akibatnya buat macam tu..”

Hmm.. terdiam Mira. Geleng kepala aje lah. Nak bebel waktu tu tak boleh. Sebab hati wanita tu tengah panas. Kang di bebel lagi bertambah panas pulak dia.. tak pasal meroyan kang.

 

Orang nak bagi dia sihat betul-betul lepas pantang nanti, sebab tu nak jaga makan minum dia.. dia pulak boleh melanggah (minum) air sejuk. Membebel pulak tu. Kang bentan atau meroyan baru merasa!

 

Ok.. ni sebabnya.. kenapa orang dalam pantang.. memang PANTANG minum cold water.. read between the lines okay.. hehe😁

 

SEBAB TAK BOLEH MINUM AIR SEJUK

🍀makanan atau minuman yang telah sejuk boleh menyebabkan gangguan pada sistem pencernaan.

 

Badan kita panas tau.. 98.6 Fahrenheit. Perut kita pulak perlukan haba yang panas untuk cerna makanan yang masuk ke perut.

 

So.. perut terpaksa menggunakan tenaga yang banyak untuk memanaskan suhu lagi.. supaya makanan tadi panas dan mudah dicerna.

 

Apa yang berlaku?

 

Perut menggunakan banyak tenaga, supaya perut dapat panaskan makanan yg kita makan tu. Lepas tu perut dan enzym memggunakan banyak lagi tenaga yang lain untuk digestion.

 

Untuk membuat tenaga yang banyak ini.. badan sangat perlukan nutrient yang seimbang. Pemakanan dan air kena cukup. Nutrient ni perlu cukup untuk buat darah, ganti baru sel-sel yang rosak, activates hormones, enzymes dan banyak lagi.

 

Semua ni dah di aturkan dalam satu sistem pemulihan badan si ibu tu selepas dia bersalin.

 

Bila dia kerap makan dan minum serta berada di tempat atau suasana yang sejuk.. badan terpaksa menggunakan energy yang banyak untuk memanaskan makanan dan minumannya. Ini satu pembaziran tenaga (wastage).

Sepatutnya tenaga itu dapat si ibu jimatkan untuk pemulihan bahagian badannya yang lain. Bila ada wastage badan kena pump banyak lagi nutrient untuk buat vitamin dan minerals untuk jana tenaga semula. Nak buang wastes dari badan pun perlukan banyak energy.

 

Bukan lah salah kalau minum benda sejuk, makan dan suasana sejuk. Tapi as a logic.. Dah lah badan kehilangan banyak darah selepas bersalin.. energy pun cukup2 makan aje untuk pemulihan badan.. pastu nak membazir energy pulak dengan makan makanan/minuman sejuk.

 

KESAN BURUK

Satu lagi.. sekiranya energy tak cukup.. makanan hanya partially digested. Tak complete pun digestion tu. Akibatnya.. makanan yang tak digest tu dok dlm perut lama sangat.. rotten dan mengeluarkan gas alkohol..

 

Gas ini menyebabkan badan kita berangin.

 

Dah la badan baru nak buat semula darah.. masuk pulak angin yang tak elok dan memggangu sistem pencernaan dan keseluruhan sistem imun si ibu.

 

Semua ni akan menyebabkan bloating dan badan ibu serta baby akan mudah sakit-sakit..sengal-sengal. Silap-silap anak pula dapat kesan kekembungan disebabkan ibu yang bloated.

 

Lagi parah, kalau si ibu bentan.. lalu demam. Dalam tempoh berpantang, ibu perlu menyusukan anak. Jika ibu demam, ibu akan penat dan tidak dapat fokus pada anak. Ini boleh mengakibatkan pospartum blues atau meroyan.

 

Sekiranya si ibu rasa tak selesa, si ibu juga boleh sakit-sakit badan dan mungkin kekejangan. Sembelit dan buasir juga menyebabkan ibu sukar bergerak.

 

Nak berehat sangat pun susah juga. Ibu akan kerap bangun menyusukan anak. Ibu akan jadi lebih stress.

 

Bila energy tak cukup.. badan pun tak cukup rehat.. makan pula hanya jamu yang tak lengkap kandungan nutrisinya.

 

Diet makanan pulak tak banyak protein dan carbo dan segala zat vitamin & mineral yang diperlukan tubuh ketika itu. Exercise dan stretching pun kurang buat.

 

Kesimpulan.. kesihatan tubuh, pemakanan dan nutrient dari supplement sangat penting untuk ibu kembali pulih selepas tempoh berpantang.

 

Ok.. faham tak lagi konsep nih..? Senang faham kan? Hehe…😁😁

 

SEKEJAP AJE PUN TEMPOH BERPANTANG

Orang tua2 dulu2 walau deme tak sekolah tinggi melangit macam orang zaman sekarang.. tapi orang-orang tua punya petua..hebat-hebat belaka. Semua ada scientific reason bila dikaji..

 

Bagi yang berpantang tu.. pantanglah elok-elok ye.. jangan lawan petua mak / mil ok..

 

Barulah berkat dan mak/mil akan doa yang baik-baik untuk anak / menantu yang sedang dalam pantang.

 

Tak lama pun pantang.. kejap aje..janji lepas pantang sihat. Sebab banyak.lagi tanggungjawab kita selepas kita berpantang.

 

Jangan lupa semasa berpantang kena cukupkan nutrient dalam badan. Walaupun orang tua-tua pesan supaya kurangkan makan atau minum benda-benda sejuk.. sehingga kadang-kadang nutrien yabg diperlukan badan tak mencukupi,.. sebab itu pentingnya pengambilan supplement sewaktu dalam pantang.

 

Mira syorkan sangat supaya ibu-ibu ambik set berpantang shaklee untuk berpantang secara sihat..

Sesetengah ibu mungkin memilih jamu tradisional semasa berpantang. Bagi Mira itu tak ada masalah. Tapi dalam tempoh pemulihan tubuh ibu, ibu perlukan banyak nutrient penting untuk kekal sihat semasa dan selepas tempoh berpantang.

Dalam set berpantang Shaklee ada:

1. Alfalfa

2. Omegaguard

3. Ostematrix

4. Vitamin C

5. ESP

6. Vitalea

7. B-Complex

 

Ketujuh-tujuh supplement ini mempunyai fungsi yang berbeza tetapi lengkap untuk pemulihan tubuh ibu selepas bersalin. Pemulihan ini akan melalui proses yang sangat kompleks. Si ibu akan berasa lebih cergas, selesa dan cepat sihat semasa tempoh berpantang. Susu badan pun akan banyak dan si ibu akan rasa tenang dan gembira semasa tempoh berpantang.

 

Bagi ibu-ibu atau si ayah yang beli set berpantang #ShakleebyMira akan enjoy:

👍🏻 Harga yang jimat.

👍🏻consultancy berkenaan cara pemakanan dan follow up

👍🏻memasuki kelas online produk, kesihatan dan penyakit berkaitan secara percuma

👍🏻FOC leaflet dan brochures product

👍🏻e-book (sekiranya topik dan penyakit berkaitan)

👍🏻free gift.

Untuk dapatkan set berpantang Shaklee.. boleh hubungi Mira melalui:

Whatsapp:

019-2821775 (untuk reply yang lebih cepat)

 

Email:

normi.nhm@gmail.com

(Selepas email, sila whasapp saya)

😊😊😊👍🏻👍🏻👍🏻

Mira, WAHM Shaklee..

Penghantaran COD di kawasan:

Sijangkang

Bukit Tinggi

Johan Setia

Telok Panglima Garang

*COD akan dikenakan caj handling minimum RM5 sehingga maksimum RM20 mengikut kawasan.

 

Pos ke seluruh Malaysia.

Anak tak nak makan.. penat mak nak suap..huhu

Aidil oh Aidil..

 

“Sini… Minum air”

“Nanak”

“Sini laahhh…😓😓😓😓

“Nanakkk!..layieee (lari)”

Memang susah si abang chik (dia sebut diri dia Abam) nak minum air kosong. Air manis memang lah dia suka.. masalahnya dah kena catu manis2 nih. Ada time kena minum air jarang (air masak kosong) maka kenalah minum. Mama priority kesihatan..

Syukur alhamdulillah abgchik memang senang sikit nak paksa minum dan makan. Harapnya senanglah nak jage dia..ameen.

 

Ateeenye..dah pening gini.. ade gak orang ada nasihatkan Mira.. “tak ape.. biarlah dia nak makan ape dia suka, apa dia nak minum.. janji ade benda yang buatkan dia kenyang”.. hmm.. satu tips menarik yang mengstress kan mama. Tak membantu seh! Haha.. better ku pergi jejauh dari nasihat2 itu.. hehe (ampun ye…. hngeee)

Mealshakes, vitalea for children dan omega guard memang rutin setiap hari. Ini je umpannya untuk si abam minum air jarang dan makan makanan berkhasiat dan sayur2 yang mama masak..Good!!. Sebut aje omegaguard terus dari nakal jadi baik, sopan, makan sampai habis.. minum air segelas tanpa bantah.. haha.. sonok mama.. aman sikit kikikiki.

Kalau sebut aje omegaguard.. memang abg chik suka sangat.. favourite dia.. dia kunyah-kunyah macam tu aje.. so time ni lah mama mintak dia minum air dulu..sebelum bagi omega guard..hihi

So tips2 macam nilah yang mama mira suke hehee..

Kalau nak anak cukup khasiat.. boleh bagi Mealshakes dalam susu diorang atau minuman apa2 yang diorang suka. Mealshakes ada 24 jenis vitamin. Dan asid amino perlu yang lengkap utk pembinaan sel-sel sihat.

Sape2 ade tips lagi yg buleh membantu boleh ler..meh kongsi kat sini.. hehe 😀

 

Bagi mira.. walaupun anak kita susah nak makan, susah nak minum, susah tu susah ni…itu rezeki kita. Allah bagi cabaran buat ibu bapa nak handle anak2 macam ni.. in shaa Allah esok besar mana lah tahu Allah kurniakan anak kita pelajaran tinggi.. akhlak tinggi.. imam muda ke.. semua tu Allah akan atur.. kita buat aje keje kita sekarang.. kan.

 

Kalau ade sape2 nak order set kanak2 bijak ni.. meh boleh contact Mira.bila2 masa pun..

Whatsapp tterus kalau nak respon cepat tau.. hehe.

 

Mira Hamzah

019-2821775

Shaklee Independent Distributor

(SID: 1211255)

Apa yang Membuat Resveratrol Antioksidan Yang Unik??

😊Resveratrol adalah unik di antara antioksidan kerana ia boleh melintasi halangan darah otak untuk membantu melindungi otak dan sistem saraf.

 

😊 Kajian menunjukkan bahawa faedahnya adalah luas meluas, termasuk:

 

🍀Melindungi sel-sel tubuh daripada kerosakan radikal bebas

 

🍀Menghalang penyebaran kanser, terutama kanser prostat

 

🍀Mengurangkan tekanan darah

 

🍀Menjaga kesihatan jantung dan meningkatkan keanjalan dalam saluran darah

 

🍀menormalkan tindak balas anti-radang

 

🍀Membantu untuk mencegah penyakit Alzheimer

 

💃🏻Kerana resveratrol kelihatan begitu berkesan dalam menjauhkan pelbagai penyakit yang berkaitan dengan penuaan, ia sering dirujuk kepada suatu elemen yang boleh memanjangkan jangka hayat.. (dengan izin Allah)

 

🐭Kajian haiwan telah menunjukkan bahawa resveratrol membantu tikus gemuk berjalan lebih jauh dan hidup kira-kira 20 peratus lebih lama. Ia juga didapati boleh meningkatkan jangka hayat sel-sel manusia.

 

😊Resveratrol juga seolah-olah menghasilkan pelbagai manfaat yang sama seperti senaman, dan ia akan menjadi faktor penggalak yang kuat untuk bersenam.

 

Resveraterol tidak digalakkan ambil serentak bersama ubat.

 

Sekiranya seseorang itu sedang sakit atau mengalami sesuatu penyakit atau baru didiagnose tentang simptom sesuatu penyakit, seeloknya ambil Resveraterol dalam jarak masa 2 jam atau lebih.

Walaupun tiada kajian sains yang sahih mengatakan kandungan Resveraterol akan merosakkan/menggangu fungsi ubat atau sebaliknya, atau membahayakan manusia sekiranya diambil bersama. Shaklee masih tidak menggalakkan resveratrol diambil bersama ubat atau NSAIDS (ubat bukan berunsur steroid).

 

Resveraterol ada dalam anggur muscadine. Anggur muscadine pula adalah salah satu daripada 4 bahan utama dalam VIVIX.

JANUARY 2017

PROMOSI VIVIX

Beli 6 PERCUMA 1 botol, Keahlian Percuma

Beli 2 botol dengan potongan 5% diskaun, Keahlian Percuma.

Untuk ketahui lebih lanjut, boleh hubungi:

MIRA HAMZAH

019-2821775

FB: Mira Hamzah

Rujukan:

1. Dr.Joseph Mercola (Pakar Perubatan)

2. Web MD

VIVIX Shaklee

Keistimewaan Vivix Shaklee

Memperbaiki DNA.
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki tenaga sel.
Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Kebaikan Vivix Shaklee

  • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk – merawat azhameir
  • Membantu merawat penyakit parkinson
  • Membantu memulihkan penyakit strok – angin ahmar
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan
Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.
Telomere dalam Vivix Shaklee
Telomeres adalah “pelindung” yang berada dihujung kromosom kita. Telomeres mempunyai tugas sangat penting iaitu MELINDUNGI DNA DARI KEROSAKAN. 

 

Apabila kita lahir, Telomeres kita panjang.  TELOMERES INI TERDAPAT DALAM KROMOSOM BADAN KITA. Namun, telomere ini akan memendek dan semakin pendek dengan pertambahan usia.
Apabila TELOMERE semakin pendek, maka sel-sel tidak lagi boleh menjalankan fungsinya dengan sempurna sehinggal sel pun mati / musnah. 

Bila Sel mati, maka datanglah pelbagai masalah kesihatan seperti  diabetes, serangan jantung, kanser, penuaan sebelum usia, dan banyak lagi penyakit lain. 
Testimoni Vivix Shaklee
Vivix Shaklee telah terbukti berkesan dalam kajian klinikal dan Landmark Study yang dijalankan oleh pihak ketiga yang tiada kaitan dengan syarikat Shaklee.
Pengguna Vivix secara konsisten telah mencapai tahap positif keremajaan sehingga 40% berbanding mereka yang tidak mengambil Vivix.
Selain itu testimoni pengguna tempatan juga telah membuktikan bahawa Vivix sangat mudah serasi dengan mereka walau apa pun penyakit yang dihidapi. Alhamdulillah mari kita panjatkan.syukur pada Allah Sang Pencipta Kebaikan Alam.
KESUBURAN SUAMI ISTERI
 
RAWAT PENYAKIT KRONIK
 
RAWAT KANSER
 
POSTER Omega Guard
 
RAWAT KEBANYAKAN PENYAKIT TERMASUK LUKA PEMBEDAHAN
MILKBOOSTER
 
KESUBURAN SUAMI
 
RAWAT FIBROID
 
Promosi Vivix Shaklee
Bukan calang-calang pembukaan tahun baru 2017 ni. Dan bukan.calang-calang juga promosi yang dilakukan pihak Shaklee.
Sepanjang bulan JANUARI 2017, Promosi Vivix akan berlangsung seperti berikut:
Beli 2 unit
jimat 5% dari harga biasa,
Keahlian automatik
Cash-back bonus dari Shaklee pada bulan berikutnya.
Atau:
Beli 6 unit dengan PERCUMA 1 unit lagi.
Harga normal Vivix adalah RM 475.00 (tanpa GST). Namun jika belian dalam promosi akan dapat banyak penjimatan.
Bijak berjimat dengan borong banyak sekali Vivix ni. In shaa Allah..penggunaan berterusan boleh menyihatkan tubuh badan secara keseluruhan IN SHAA ALLAH.
Nak dapatkan Vivix?
Hubungi Pengedar Shaklee Anda
Mira Hamzah
(Shaklee Independent Distributor ID: 1211255)
Whatsapp terus ke:
019-2821775

Kelebihan Vitamin C Shaklee Berbanding Jenama lain

Vitamin C kini dilengkapi dengan “Citrus Bioflavonoids Complex” dan juga “Sustained Release System”!
Badan kita amat memerlukan Vitamin C. Kenapa?
✔ Untuk merangsang pembentukan sel kulit yang sihat
✔ Untuk merangsang pembentukan collagen
✔ Untuk tulang, gigi, gusi yang sihat
✔ Untuk menyokong kesihatan otot, cartilage (tisu), dan saluran darah
✔ Juga membantu melindungi kerosakan sel akibat pencemaran sekitar, stress, rokok dan diet pemakanan yang tidak seimbang
Badan kita tidak dapat menghasilkan atau menyimpan Vitamin C terlalu lama kerana ianya akan berkurangan semasa kita melakukan aktiviti seharian. Oleh itu, ia perlukan penambahan yang berterusan. Pengambilanbuah-buahan citrus setiap harihanya membekalkan kuantiti Vitamin C yang sedikit. Sebagai contoh saiz orange yang medium hanya membekalkan 66 mg Vitamin C sahaja!
Apakah perbezaan Sustained Release Vitamin C Plus dan supplement Vitamin C lain?
☀ Shaklee menghasilkan Vitamin C dari kanji jagung (corn starch) yang merupakan sumber asli Vitamin C.
☀ Kaedah Sustained Release ini membolehkan vitamin C diserap ke dalam badan sepanjang 5 jamuntuk memastikan badan anda mengandungi Vitamin C disaat anda memerlukannya. Ia bersamaan dengan pengambilan 1.5 biji oren setiap jam selama 5 jam!!
☀ SR Vitamin C ditambahkan dengan 120 mg Citrus Bioflavanoids Complex. Bioflavanoids membantu penyerapan vitamin C.
Inginkan vitamin C untuk kesihatan anda? Lebih banyak kebaikan dan khasiat lain yang anda akan perolehi!!! Dan harganya SANGAT BERBALOI…
☤ RM92 (WM)
☤ RM97 (EM)
☛ Setiap botol mengandungi 180 tablet (hanya 50 sen sebiji dan ianya Natural) ☚
Jom order untuk kesihatan berpanjangan in shaa Allah..
Diaclaimer:
Produk ini bukan untuk mendiagnosis apa-apa penyakit. Produk ini membantu kesihatan tubuh.
Diaclaimer 2:
Elakkan tertipu. Sila dapatkan mana-mana vitamin Shaklee dari pengedar Shaklee yang sah. Sudah banyak kes rebranding menggunakan produk Shaklee dan menukar label jenama serta harga yang lebih mahal.
Untuk mengetahui SID yang sah, boleh membuat pengesahan di Shaklee HQ di Bandar Sunway.
Mira Hamzah
(ID: 1211255)
019-2821775