LECHITIN – BANTU KANAK-KANAK FOKUS

LECHITIN BANTU KANAK-KANAK FOKUS

VITAMIN OTAK UNTUK ALYA TERSAYANG

Ikutkan OmegaGuard memang mama bagi setiap hari.Tapi lechitin ni Mira bagi. Cuma kadang-kadang skip jugak. Padahal lechitin banyak kebaikan. Salah satunya dia Lechitin membantu kanak-kanak lebih fokus dalam sesuatu kerja.

 

Vitamin Otak Selamat untuk kanak-kanak

Semalam mama bagi vit ni- Lechitin untuk Alya, bersama B-Complex.. dan.. Alhamdulillah, hari ni boleh nampak perubahan pada Alya.

Selalunya Alya ni, kalau bangun awal pagi memang dia selalu merengek. Kadang-kadang tu meraung nangis. Dah siap mandi termenung-menung nak pakai baju.

Kadang-kadang dah siap pakai baju tudung semua baru dia bgtahu, dia belum ambik wuduk nak solat subuh.

Jadi faham lah bila adik & kakak yang dok sebilik ni, akan bergaduh pagi-pagi.

Kadang tu, bila dah lewat nak ke sekolah, sabar mama pun boleh menipis.
.
.
Tapi lepas 3 hari ni konsisten bagi lechitin kat Alya.. Alhamdulillah pagi ni bangun pagi dah tak nangis bentak-bentak. Mandi pun ok, siap pakai baju dan solat.

Semua teratur. Beg buku dan segalanya ok bagi dia hari ni.

Senyum aje dia. Sarapan tadi dan persiapan semua ok pagi ni. Kakak pun takdelah bising-bising berleter kat adik oagi-pagi. Alhamdulillah.

Nampak dua-dua lebih tenang dan lebih fokus.. tapi biasa lah Alya.. kita kena jugak ingatkan dia itu ini supaya dia tak lari fokus.

Tu lah Alya..

.

Korang dan kita-kita semua..

Anak-anak kita ada kelebihan dan kekurangan. Kita syukur dengan kelebihannya. Dan kita railah kekurangan dia.

 

Sebenarnya.. anak2 kita ni bukan tak pandai. Bukan lembap, bukan slow. Bukan masalah. Diorang mungkin ada sesuatu halangan yang buatkan diorang jadi macam tu.

Jadi kita, mak ayah, boleh cuba macam-macam untuk bentuk semula anak kita..

Supaya dia ok di rumah, dan juga di luar rumah.

Selain berikan suplimen terbaik untuk anak, kata-kata baik, pujian dan doa pun penting untuk dia membesar dengan baik dan berakhlak mulia..

In shaa Allah.. anak kita ok. Kita pun akan ok🙂

-Mira-
Masih belajar bab parenting untuk slow-learner

WANITA BERPPANTANG

WANITA BERPANTANG

 

Baru-baru ni viral kisah suami, yang bangga isterinya boleh jaga diri dan menguruskan hal kehamilan sendiri. Isterinya pergi check up dan urusakan masalah kehamilannya tanpa mengharapkan suami. Juga, viral kisah si ibu yang pukul anaknya masih dalam hari. Dan juga kisah ibu meroyan yang menggoncang anaknya yang baru 2 bulan. Akibatnya gegaran otak kepada si anak. Ini semua disebabkan TEKANAN IBU SELEPAS BERSALIN. WANITA BERPANTANG ini sebenarnya kehilangan darah ketika bersalin, sakit dan letih. Jadi risiko meroyan atau postpartum blues sangat tinggi. Sebab itu, wanita bersalin sangat-sangat memerlukan bantuan suami dan sokongan keluarga.

wanita berpantang
Segala kesakitan keletihan reda sekejap bila melihat anak yang dikandung dalam dakapan ibu itu

Bukan sedikit darah yang tumpah ketika melahirkan seorang khalifah.

Bukan satu urat yang terputus tatkala meneran bersalin dan bertarung nyawa.

Bukan kecil risiko mati bagi si ibu dan si anak.

Sakit yang dirasai bermula sebelum melahirkan, bahkan perit dirasa, walaupun selepas memeluk erat simanja.

Amanah yang baru lahir dari rahim si Ibu, perlu dijaga, dibelai, dimanja dan disusui dengan penuh kasih sayang.

Sebab itu si ibu, perlukan nutrisi terbaik semasa tempoh berpantang.

Semua ini supaya si ibu dapat memulihkan kesihatan tubuhnya secara fitrah seorang wanita, kesihatan luar dan dalam.

Nutrisi yang bagus juga, supaya badan si ibu dapat menjana susu yang berkualiti dan cukup untuk bayi.

Jauhkan lah si ibu keletihan. Elakkan situasi stress dan meroyan selepas bersalin.

Berilah nutrisi terbaik buat si ibu, hadiahkan lah dia dengan sokongan dan bantuan. Barulah si ibu yakin dan sentiasa positif dalam proses memulihkan diri dan membesarkan si manja.

 

Sekian.

-Nukilan Hati Seorang Ibu Anak 4-

Mira Hamzah

Hubungi: 019-2821775

BUAT IBU-IBU DAN PARA SUAMI, BOLEH DAPATKAN SET BERPANTANG SHAKLEE BERSAMA KONSULTANSI TERBAIK.

KAMI DILATIH OLEH DOKTOR PAKAR YANG BERPENGALAMAN DAN KUMPULAN PAKAR NUTRISI SHAKLEE.

KLIK DI SINI UNTUK BELI SET BERPANTANG SHAKLEE DENGAN HARGA PROMOSI

wanita berpantang
Inilah Set Berpantang Shaklee yang lengkap dalam memberikan NUTRISI TERBAIK untuk para isteri / ibu yang baru melahirkan bayi atau untuk maintain kesihatan walaupun telah setahun-dua tahun selesai berpantang.

 

Pengedar Shaklee Klang

Kawasan COD:

  1. KLANG
  2. SHAH ALAM
  3. SUBANG JAYA
  4. TELOK PANGLIMA GARANG / BANTING
  5. MORIB / TANJUNG SEPAT
  6. SEKITAR KULIM
  7. SEKITAR SEBERANG JAYA
  8. SEKITAR PENANG ISLAND
  9. SEKITAR MANJUNG, PERAK

WHATSAPP: 019-28281775 (MIRA HAMZAH)

POS KE SELURUH MALAYSIA

 

PENGEDAR DIPERLUKAN DI

SABAH, SARAWAK, TERENGGANU, KELANTAN, JOHOR, NEGERI SEMBILAN, KEDAH, PERLIS, PERAK

WHATSAPP: 019-28281775 (MIRA HAMZAH)

7 SEBAB PUNCA SELALU LETIH LESU

7 SEBAB ANDA MESTI TAHU, KALAU ANDA RASA LETIH LESU SANGAT

 

Letih itu normal, bila badan dah mula kekurangan tenaga sebab seharian bekerja. Tapi kalau dari awal-awal bangun pagi sampai satu hari tu asyik rasa letih aje, mesti ada yang tak kena. Kat sini, Mira nak beritahu. Apa punca selalu buat anada letih sangat tu.

PUNCA LETIH LESU
Bergantung pulak pada ubat, tapi kadang-kadang dah makan ubat atau vitamin pun masih rasa badan letih. Kenapa agaknya.

Continue reading “7 SEBAB PUNCA SELALU LETIH LESU”

KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE

KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE

 

Alfalfa Shaklee atau namanya adalah Alfalfa Complex adalah satu herba terpilih yang diformulakan oleh Dr. Forrest C.Shaklee sendiri. Produk Alfalfa ini adalah salah satu produk signature Dr. Shaklee, yang dicipta dan dibangunkan R&D nya pada tahun 1950-an. Banyak Kebaikan Alfalfa Shaklee ni. Jadi RUGI SANGAT kalau tak kenal dan tak rasai kebaikan Alfalfa Shaklee.

Kebaikan alfalfa
Banyak kebaikan alfalfa yang digunakan untuk tujuan mengekalkan kesihatan lelaki dan perempuan.

 

MEDICAGO SATIVA

Nama saintifik tumbuhan ini – Medicago sativa. Tumbuhan ini diletakkan syarat oleh pihak Shaklee supaya biar tumbuh secara semulajadi tanpa bahan kimia, baja kompos atau segala racun perosak.

 

 

Alfalfa yang ditanam oleh pihak Shaklee (selepas ini disebut alfalfa shaklee) ditanam secara organik dan perlu mencapai usia 2 tahun kerana hendaklan kualiti akarnya yang boleh mencapai sehingga kedalaman 20 kaki ke dalam tanah dan daun nya mencapai kematangan yang sempurna. Daun alfalfa Shaklee kaya dengan klorofil. Daun-daun yang telah dikutip akan dikeringkan dengan berhati-hati di bawah udara dan persekitaran semulajadi supaya dapat mengekalkan keaslian herba dan dapat mengekalkan nutrisi penting di dalamnya.

 

Daun-daun yang kering ini akan diproses sehingga menjadi bentuk serbuk. Serbuk Alfalfa Shaklee ini kemudiannya akan dipadatkan sehingga menjadi tablet yang mudah ditelan. Seluruh proses ini dikawal ketat oleh pihak Shaklee supaya tiada sebarang unsur tidak asli atau bahan kimia. Ini demi mengekalkan kualiti Alfalfa Shaklee dan reputasi kualiti produk Shaklee.

 

Kebaikan Alfalfa

 

Kalau kita pergi supermarket, kita boleh jumpa dengan alfalfa sprout.

Kalau pihak Shaklee, mereka tak menggunakan alfalfa sprout. Kerana hasil daripada daun yang matang adalahjauh lebih baik daripada tunas dari alfalfa sprout.

 

Sebab itulah alfalfa Shaklee memiliki gred paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa yang lainnya.

 

TAHUKAH ANDA

 

Tahukah anda, setiap tablet Alfalfa Shaklee mempunyai 300 mg Alfalfa.

 

Alfalfa merangsang kelenjar pituitari untuk menjana hormon oksitoksin. Jadi ibu menyusu akan mendapat manfaat.

 

Alfalfa digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan dikenalpasti sebagai makanan paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian.

 

Alfalfa bersifat saponin

Klik perkataan merah untuk tahu maksud ‘saponin’ dengan lebih lanjut.

 

Alfalfa kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

 

10 biji alfalfa sama dengan segala khasiat yang sama dengan segelas susu berprotein tinggi.

 

KEBAIKAN ALFALFA

 

Alfalfa Ibu Berpantang dan Menyusu
Alfalfa merangsang oksitoksin yang menggalakkan penghasilan susu ibu dan kontraksi pada rahim ibu.

 

Antara Kebaikan Alfalfa Shaklee adalah:

  • Memberi Tanaga pada Ibu Berpantang
  • Memperbanyakkan susu bagi ibu-ibu yang Menyusu
  • Masalah Angin dalam Badan
  • Masalah Kolestrol
  • Masalah Keletihan Melampau
  • Masalah Asidik
  • Masalah Usus
  • Proses Detox
  • Masalah Sakit Kulit
  • Masalah Resdung
  • Masalah Penghadaman
  • Membersihkan rahim dari darah nifas
  • Membantu Menstabilkan Haid
  • Masalah Keputihan
  • Masalah Tumor
  • Masalah Hepatitis
  • Masalah Bau Badan
  • Mengelakkan risiko strok, penyakit arteriklerosis dan tekanan darah tinggi

Dan Pelbagai masalah dan fokus kesihatan yang lain.

 

TESTIMONI PENGGUNA ALFALFA

(Entry ini dalam pengubahsuaian)

 

WASAP SEKARANG

 

KEBAIKAN ALFALFA SHAKLEE SECARA UMUM

 

Secara generalnya, Alfala adalah MAKANAN BERALKALI TINGGI yang mampu MENEUTRALKAN TUBUH BADAN YANG BANYAK ASID.

 

Dan disebabkan itu juga, alfalfa digunakan secara meluas untuk tujuan membersihkan hati, kolon, darah, mencantikkan kulit, dan menjaga kesihatan otot.

Alfalfa mempunyai sifat ‘SAPONIN’ iaitu bersifat buih apabila bercampur dengan air. Disebabkan itu Alfalfa ni menjadi seolah-olah seperti span yang bertindak menyerap lebihan kolestrol dan melawan bakteria dan virus yang menyebabkan selsema, kurap, bau badan dan ulat air (kaki makan-air).

 

Alfalfa sangat baik untuk membantu membuang angin dalam perut dan usus, lalu memperbaiki masalah penghadaman – kembung perut, sendawa angin yang kerap, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Sifat dan kandungan zat dalam Alfalfa membuatkan dia dah menang nutrisi berbanding khasiat herba lain. Sebab itu lah Alfalfa digelar “Raja Segala Tumbuhan”. Sebab itu Alfalfa mampu melawan sel-sel tumor dari terus membahagi dan boleh mengurangkan risiko kanser dan menghentikan perkembangan sel tumor.

 

ORDER ALFALFA SEKARANG

 

Bulan Ogos 2018 ni ada PROMOSI Alfalfa tau. Beli 3 botol dan dapat 5% diskaun.

Memang berbaloi sangat beli Alfalfa ni sebab tahan lama dan boleh digunakan untuk pelbagai tujuan. Boleh share suami isteri.

 

HUBUNGI PENGEDAR SHAKLEE AKTIF

 WASAP SEKARANG

Alhamdulillah, Mira menyediakan khidmat COD dan pos. Kawasan COD adalah:

Shah Alam – Klang – Banting

Banting – Morib – Tanjung Sepat

Telok Panglima Garang-Pulau Carey

Puchong dan Raja Chulan

Manjung, Perak

Kulim Kedah

Pulau Pinang

Pos keseluruh Malaysia.

Hubungi Mira: 019-2821775

WASAP SEKARANG

APA ITU SAPONIN

SAPONIN? BENDA APA TU?

Saponin ni adalah salah satu jenis sifat ubat yang kalau tercampur dengan air, maka akan jadi bentuk berbuih atau Foamy. Sifat SAPONIN dapat ‘mengikat’ air atau lemak, minyak dengan baik.

SAPONIN bertugas menjadikan salur darah dan saluran usus lancar. Sifat SAPONIN yang seperti span yang akan menyerap lebihan minyak dan kolestrol dari dalam salur darah, dan membuangnya terus melalui saluran usus.

ANTARA KELEBIHAN SAPONIN

  • Memperbaiki tahap kolestrol dalam darah
  • Bantu melicinkan kawasan usus, jadi memudahkan pergerakan dalam usus.
  • Meningkatkan imun tubuh dari serangan organisma berbahaya seperti virus, bakteria dan kulat.
  • SAPONIN sangat anti-kanser. Sel-sel kanser sangat ‘tidak suka’ pada SAPONIN kerana saponin seolah memberi TOKSIN kepada sel-sel kanser. Seolah-olah proses kemoterapi kepada sel-sel kanser.
  • Membantu meredakan saraf yang tegang.
  • SAPONIN juga bantu meredakan tahap gula yang tinggi dalam darah.

SUMBER MAKANAN YANG MENGANDUNGI SAPONIN

SAPONIN banyak terdapat dalam Alfalfa dan tumbuhan berkacang seperti quinoa, kacang tanah, soya dan sangat bagus menjadi pengganti protein tumbuhan.

 

ALFALFA SHAKLEE BERSIFAT SAPONIN

Jom baca kebaikan Alfalfa Shaklee dan macamana sifat SAPONIN nya yang boleh bantu banyak perkara dalam kesihatan tubuh badan.

 

Alfalfa Shaklee ada promosi sepanjang bulan Ogos 2018

 

TANYA MIRA

Pengedar Shaklee Klang, Pengedar Shaklee Telok Panglima Garang
Saya adalah pengedar Shaklee Klang yang Aktif. Hubungi saya dan anda akan mendapat pengalaman terbaik bersama Shaklee

PENGEDAR SHAKLEE

SHAH ALAM – KLANG – SIJANGKANG – TELOK PANGLIMA GARANG – BANTING

019-2821775 www.wasap.my/60192821775

CARA NAK KURANGKAN POWER CERMIN MATA

CARA NAK KURANGKAN POWER CERMIN MATA

RABUN. Istilah yang pada zaman sekarang ni.. dah jadi biasa. Ramai yang dah pakai spek mata dan power rabun pun boleh tahan semuanya. Tambah pula lagi bila time nak tidur dah tutup lampu masih terang cahaya smart phone. Sebab tu power mata semakin meningkat dan tak tahu macamana cara nak kurangkan power ceemin mata.

 

 

Memang gaya hidup kita macamni sekarang ni..👆🏽

Nak larang jangan tengok fon pun, dah tak boleh.. sebab masing-masing ada yg punya sebab sendiri.

 

TANPA MATA YANG SIHAT, KITA SUSAH MELIHAT

Sebenarnya kita boleh jaga mata kita. Macam kita jaga tubuh badan kita.. Caranya adalah kita beri nutrisi khas untuk mata kita jugak. Sebab mata kita tak berhenti bekerja, melainkan waktu tidur.

 

SUPLIMEN BERKESAN DAN MURAH

 

Carotomax Shaklee ada semua yg kita tak mampu nak makan setiap hari, utk jaga mata kita. Harganya pun memang berpatutan dengan kualiti dan bahan-bahan semulajadi yang selamat untuk mata kita.

 

Tak mampu nak makan tu mungkin dari segi kos bahan nak makan, atau tak mampu nak telan semua tu serentak, dalam masa sehari.

 

NUTRISI UNTUK MATA KITA

 

💜Alfa-karotin
Untuk penglihatan malam, mata sihat, halang penyakit degenerasi mata.

💜Beta-karotin
Baiki kulit dan pemulihan luka.
Pertingkatkan sistem imun tubuh, kurangkan risiko kanser usus,payudara dan kanser prostat (lelaki).

💜Lycopene
Antioksidan nya byatkan awet muda pada organ. Jaga kesihatan serviks dan degupan jantung.

💜Astaxanthin
Melindungi kerosakan sel-sel dan salur darah dari kolestrol LDL

💜Lutein
Menghalang risiko katarak, penyakit makular dan glaukoma

💜Zeaxanthin
Menapis cahaya gelombang biru pendek yang bahaya pada mata. Bantu lawan sel awal kanser payudara, sel awal kanser ovari, sel awal kanser serviks.

Yang tak mampu kita makan setiap hari👇🏼

1 hidangan carotomax ada:
💚89 hidangan rasbery

💚102 biji pisang

💚714 hidangan aprikot

💚113g ikan salmon

💚285 hidangan grapefruits

 

HUBUNGI PENGEDAR SHAKLEE AKTIF ANDA

 

Jika anda ada masalah mata, atau fokus  kesihatan mata anda. Hubungi Mira untuk konsultansi nutrisi mata anda dan order.

 

Stok tersedia. Dan kami menyediakan perkhidmatan COD dan pos.

 

Nak mudah order.. wasap aje Mira.

019-2821775

www.wasap.my/60192821775

DNA ROSAK

DNA

DNA atau nama panjangnya adalah deoxyribonucleic acid adalah satu siri maklumat genetik yang berada dalam nukleus sel. Setiap orang mempunyai genetik yang hampir sama, tapi hakikatnya berbeza-beza. Maklumat atau genetik DNA disusun dan seolah ‘dijahit’ bersama-sama membentuk heliks maklumat atau data dalam setiap sel. Setiap data yang berbeza akan mewakili sel yang berbeza dan fungsi sel juga berbeza-beza. Persoalannya adalah DNA boleh rosak?

 

DNA rosak
Inilah bentuk DNA yang dibawa dalam setiap nukleus setiap sel

 

Manusia mempunyai berjuta-juta sel bahkan trilion-trilion sel yang terkandung banyak DNA. Begitu juga microorganisma seperti virus, bakteria dan fungi, mempunyai DNA di dalam nukleus.

BOLEHKAH DNA ROSAK?

 

DNA berfungsi membawa maklumat yang sangat penting bagi setiap sel. DNA ini adalah seperti suatu dokumen penting, di mana sel akan merujuk maklumat yang dibawa DNA itu untuk berfungsi dengan baik dalam tubuh.

 

DNA rosak
Kerosakan DNA boleh menyebabkan kerosakan serius dalam fungsi tubuh badan

Sekiranya maklumat yang salah dihelikskan di dalam DNA. Atau ada maklumat yang lompong atau tertinggal, DNA yang seterusnya menyalin maklumat yang sama, dan menduplikasi DNA yang salah tadi. Proses ini berulang-ulang hingga akhirnya membawa maklumat yang salah kepada sel. Lalu sel berkemungkinan tidak dapat berfungsi dengan baik.

Contoh sel tidak dapat berfungsi dengan baik adalah, seperti tidak dapat mengsistesiskan protein dengan baik. Atau, boleh jadi juga, sel tersebut tidak dapat atau sukar berhubung dengan sistem pertahanan tubuh. Ini boleh mengakibatkan banyak masalah kepada tubuh. Antaranya banyak enzim yang tidak dapat dihasilkan untuk fungsi tubuh dan sel berisiko diserang patogen luar, tetapi tidak dapat berhubung cepat dengan sistem pertahanan badan.

Lebih berisiko jika DNA itu menyebabkan sel termutagen. Sehingga apabila proses menyalin dan duplikasi berlaku, menyebabkan banyak sel-sel baharu yang dibina juga termutasi.

Apabila ini berlaku dengan berleluasa sel-sel mutagen ini akan menjadi 1 kelompok tisu yang termutagen. Tisu yang rosak ini boleh menjadi ‘ganas’ dan menjangkiti sel-sel lain yang sihat. Jika perkara ini berterusan dengan cepat, masalah kesihatan yang sangat serius boleh terjadi kepada seseorang itu. Antara masalah kesihatan serius adalah diabetis, keradangan, jangkitan peparu, keradangan hati, masalah buah pinggang kronik, sakit jantung, masalah autoimune, penyakit kanser, masalah kardiovaskular, masalah arteriklerosis dan sebagainya.

Begitu lah kisahnya, jika kerosakan DNA berlaku.

 

APAKAH PENYEBAB KEROSAKAN DNA?

Banyak faktor boleh merosakkan DNA. Antaranya adalah dari sistem pertahanan badan kita sendiri yang bertindak ‘terpaksa’ merosakkan DNA apabila tubuh kita menghadapi tekanan oksidasi (oxidative stress). Tekanan oksidasi adalah faktor utama kerosakan DNA.

Apabila tubuh kita mengahadapi tekanan oksidatif, DNA boleh terubah melalui banyak cara, sehingga boleh menyebabkan DNA yang disalin tidak menepati maklumat asal. Ini boleh menyebakan sel termutasi.

Selain itu, sinaran ultraviolet (ultra-ungu) boleh mematahkan ‘DNA-strands’ yang sangat bahaya. Dan boleh menyebabkan kesan mutasi kepada sel.

Selain itu, DNA boleh rosak disebabkan tubuh kita banyak terdedah kepada radiasi yang kuat, sehinggalah radiasi perlahan seperti dari alat telefon, TV, komputer, dan alat gelombang mikro. Begitu juga dengan pendedahan kepada bahan kimia bahaya melalui kehidupan harian seperti PCBs yang terangkut sekali di dalam ikan atau hidupan laut atau sungai yang tercemar. PAHs (polycyclic-aromatic-hydrocarbon) juga banyak ada di dalam udara yang tercemar.

 

AKIBAT KEROSAKAN DNA

DNA yang rosak mengakibatkan maklumat sel rosak. Akhirnya tubuh badan seseorang itu lemah imun atau ketahanan badan terhadap penyakit. Penyakit-penyakit yang berbahaya seperti diabetis, kanser, tumor, fibroid, cyst, PCOS kanser kolon, gastrik, masalah usus kanser otak dan sebagainya boleh terjadi.

DNA yang rosak menyumbang kepada penyakit
Antara punca penyakit kronik adalah disebabkan fungsi sel yang tidak berfungsi dengan baik, yang berpunca daripada DNA yang rosak.

BERITA BAIK

 

DNA YANG ROSAK BOLEH DIBAIK PULIH

Kalau nak baiki DNA yang rosak, perlulah cari cara yang terbaik iaitu, mendapatkan sumber antioksidan atau makanan yang tinggi antioksidan yang sesuai, yang organik dan mengelakkan perkara-perkara yang boleh menyebabkan oksidatif stress.

Selain itu boleh juga mengambil suplimen seperti Vivix

VIVIX – ANTIOKSIDAN HEBAT

VIVIX ANTIOKSIDAN HEBAT

 

Vivix iaitu minuman yang mengandungi antioksidan yang hebat, mampu menyihatkan tubuh badan, mempunyai campuran polifenol yang sangat aktif. Polifenol adalah satu bahan yang sangat kuat dan bertindak sebagai antioksidan yang digunakan secara meluas untuk membantu tubuh manusia lebih sihat.

 

Vivix telah melalui ujian klinikal yang sangat ketat untuk memastikan segala polifenol di dalamnya aktif dan dapat memberikan manfaat yang sangat baik kepada kesihatan manusia.

Minuman Vivix
Jom beli Vivix dan rasai kehebatannya hari ini.

BAGAIMANA VIVIX MENYIHATKAN TUBUH BADAN?

Bahan antioksidan yang terkandung dalam minuman botanik ini bertindak melalui 4 mekanisme iaitu:

 

Memperbaiki DNA yang rosak dan melindungi semua sel tubuh dari tahap DNA.

Setiap hari sel kita boleh rosak disebabkan oleh terdedah kepada bahan pencemaran yang ada dalam kehidupan seharian kita, seperti bahan-bahan kimia yang kita gunakan seharian dan makanan kita juga.

 

Mempengaruhi pengawalaturan genetik

Minuman botanik ini dapat membantu dalam mengawal genetik yang membuatkan sel-sel lambat untuk ‘tua’ atau terdedah kepada penyakit.

 

Meningkatkan tahap tenaga dalam sel

Mitokondria adalah seperti power house yang menjana tenaga dalam setiap sel. Apabila badan kita terdedah kepada pencemaran dan ubat-ubatan, sel-sel tubuh akan kehilangan banyak mitokdria dan sel menjadi kurang bertenaga, atau tidak aktif. Akibatnya banyak sel tidak dapat menjalankan fungsinya dan mati.

Antioksidan dalam minuman ini membantu meningkatkan biogenesis atau pembentukan baru mitokondria dalam setiap sel. Ini menjadikan sel-sel tubuh kembali aktif dan tubuh kita kembali bertenaga.

Membantu mengelakkan penimbunan protein AGE

Apabila tubuh menerima banyak gula, hingga merosakkan sel, protein AGE boleh menjadi banyak, dan menyebabkan kita mudah menjadi tua. Ramuan Vivix dapat membantu melambatkan penimbunan protein AGE dan melwatkan penuaan sel. Jadi kita boleh jadi lebih muda.

 

KANDUNGAN DALAM VIVIX

Vivix mempunyai adunan fitonutrient proprietari yang memanfaatkan kuasa muscadine grape (anggur muskat) yang sangat jarang ditemui, juga resveratrol. Iaitu kandungan antioksidan yang sangat kuat dalam melambatkan penuaan sel.

 

Bahan utama Vivix adalah:

Anggur Muskat (Muscadine Grapes)

ANGGUR MUSCADINE adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom. Dan kerana mempunyai kromosom yang lebih ini, ia berpotensi melindungi dirinya sendiri dari pelbagai serangan penyakit.

Anggur ini bukan seperti anggur biasa. Tapi Anggur Muscadine mempunyai bahan polifenol / antioksidan yang sangat-sangat berkuasa, iaitu asid ellagik dalam kepekatan yang sangat tinggi. Anggur ini berupaya merawat dirinya sendiri apabila dirinya diserang pelbagai virus, bakteria dan juga fungi.

Anggur Muscadine ini adalah anti-kanser, anti-virus dan anti-bakteria.

 

ANGGUR MUSCADINE BOLEH MEMBESAR SEHINGGA SAIZ BOLA GOLF

 

Lobak Ungu (Purple carrot)

Lobak ini bukanlah lobak biasa yang kita selalu lihat di pasar iaitu lobak yang berwarna jingga. Lobak ungu berasal dari Eropah native dan India. Lobak ungu ini mempunyai kulit luar yang berwarna ungu, dan isi di dalam berwarna oren kemerah-merahan.

Lobak ungu mempunyai sifat fenolik (phenolic) iaitu anthocyanins yang membuatkan bukan sahaja sedap, tapi kaya dengan beta karotein yang sangat tinggi melebihi karot oren, merah, putih.

Lobak ungu sangat bagus sebagai anti-radang, anti-kanser, anti-diabetis, anti-mikrobial, mengurangkan risiko penyaki koronari jantung.

 

ELDERBERY (SAMBUCUS NIGRA)

Elderbery adalah satu lagi tumbuhan yang kaya dengan antioksidan, yangs angat berkesan dalam mengubati flu secara tradisional. Terutamanya influenza. Anthocyanins dalam Elderberry juga bagus sebagai Anti-radang, menguatkan sistem imun melawan influenza, bagus dalam melawan banyak jenis virus dan bakteria, juga masalah kesihatan kronik seperti diabetis, kolestrol yang tinggi, masalah penghadaman, masalah mata dan penglihatan dan masalah stress dan anxiety.

 

POLIGANUM CUSPIDATUM

Tumbuhan ini juga dikenali sebagai Knotweed Jepun. Ianya berasal dari Asia, tetapi kini ditemui banyak di America Utara dan Eropah.

Poliganum cuspidatum banyak digunakan oleh perubatan cina dahulun kala. Resveratrol dalam tumbuhan ini dapat melambatkan proses penuaan, meninggikan tenaga kepada para atlet, mengurangkan berat badan.

 

KEHEBATAN VIVIX

Oleh kerana resveratrol dan polifenol dalam minuman ini mampu memperbaiki sel dari tahap DNA, ini bermakna, kuasa antioksidan dalam minuman ini mampu untuk membaiki kecelaruan sel yang menjadi punca banyak penyakit.

 

VIVIX sangat baik dalam menjaga kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun badan, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan kepada kulit, dan mengelakkan penyakit-penyakit kronik seperti jangkitan peparu, arteroklerosis, penyakit batu hempedu, batu karang, kolestrol yang tinggi, penyakit buah pinggang kronik, penyakit SLE, penyakit kanser kolon, payudara limfa dan sebagainya.

 

Juga membantu mengelakkan penyakit diabetis, obesiti, ketidaseimbangan hormon, ketidaksuburan atau kemandulan, masalah sakit puan seperti masalah dalam rahim, ovari dan sebagainya, masalah jerawat dan jeragat serta penyakit-penyakit kulit yang berjangkit, serta pelbagai jenis penyakit.

 

 

KENAPA AMBIL VIVIX BILA DAH SAKIT ?

 

Ambiklah time sihat….

 

Sebenarnya kita sangat digalakkan mengamalkan minuman Vivix ketika kita masih sihat atau rasa sihat. Sebabnya, bila kita rasa sihat, tak bererti sel-sel badan kita tak rosak. Vivix bantu lagi tubuh badan kita lebih sihat, in shaa Allah.

 

Apabila badan kita mula rasa sakit sana sakit sini, itu bermakna sel dalam badan kita semakin banyak yang bercelaru. DNA dah ‘tunggang terbalik’. Fungsi setiap sel terganggu.

 

Bila sel pun susah nak buat kerja dia, toksin pun banyak lah berkumpul. Itu belum cerita makanan yangbsukar nak  dihadam, oksigen sukar nak sampai kepada sel-sel. Sel-sel terpaksa matikan diri  sebab tak boleh berfungsi dengan baik.. dan macam-macam lagi.

 

Jadik seeloknya kita mula ambil Vivix sewaktu kita masih rasa sihat.

 

Waktu penyakit dah ada, keperluan Vivix mungkin akan menjadi berbeza iaitu lebih banyak. Semakin banyak toksin dalam badan, semakin banyak sel rosak, jadi semakin banyak Vivix diperlukan untuk bantu badan sihat semula.

 

BELI VIVIX

BELI VIVIX DENGAN HARGA PUKAL

Pengambilan Vivix boleh diambil mengikut dos yang telah ditetapkan di botol Vivix. Walaubagaimana pun, dos yang ditetapkan adalah sebagai garis panduan sahaja. Sekiranya perlu mengambil Vivix, boleh hubungi saya, MIRA yang akan memberi konsultansi tentang dos vivix dan pemakanan mengikut fokus kesihatan yang tuan/puan hendakkan.

Minuman Vivix
Jom beli Vivix harga pukal dan dapat lebih jimat

JOM BELI VIVIX HARGA MURAH

Kalau nak beli 1 botol Vivix, harganya agak mahal iaitu RM 475 (dengan kadar GST 0%). Namun sekiranya dibeli dengan harga pukal, anda layak dapat banyak kelebihan.

Jika anda nak beli lagi 1 botol Vivix, anda terpaksa mengeluarkan lagi RM 475.

Tetapi..

Kalau anda beli harga PUKAL, lebih jimat.

  • Beli 2 dengan harga RM 760. Bererti 1 botol anda beli dengan harga RM 380 sahaja. Lihat, betapa anda boleh jimat.
  • Selain tu anda juga terus menjadi ahli secara automatik. Dan boleh ulang membeli dengan harga yang lebih murah. Jom lihat apa kelebihan beli harga pukal ni.
  • Automatik harga ahli iaitu harga seorang pengedar Shaklee.
  • Automatik mendapat konsultansi daripada pakar nutrisi bertauliah
  • Automatik konsultansi penyakit dan update tentang info-info kesihatan daripada pakar nutrisi dengan bimbingan doktor.
  • Mendapat cash-rebate yang akan dimasukkan semula ke dalam akaun anda
Minuman Vivix
Jom beli Vivix harga pukal

Jadi, jom beli dengan harga pukal, beli dengan ID sendiri dan mendapat semula kelebihan yang ditawarkan.

 

HUBUNGI SAYA

Hubungi saya, Mira melalui whatsapp 019-2821775 (www.wasap.my/60192821775)

Pengedar Shaklee Klang, Pengedar Shaklee Telok Panglima Garang
Saya adalah pengedar Shaklee Klang yang Aktif. Hubungi saya dan anda akan mendapat pengalaman terbaik bersama Shaklee

Atau cuma whatsapp saya sekali, beritahu anda berminat Vivix, dan kemudian Call saya terus untuk bercakap dengan saya. Lebih mudah kan…

SALAH KE KALAU JADI MUDA?

NAK JADI LEBIH MUDA?

Bebaru ni sembang-sembang, terselit bab ramai orang nak jadi muda.. nak usaha untuk nampak lebih muda.

Ada yang membawang sambil berkata.. bahawa lumrah dan fitrah orang yang muda akan tua, dan yang dah tua akan mati. Jadi buat apa nak sibuk-sibuk buatkan diri nampak muda.. sedangkan hakikatnya dah pun tua.

(Muda pun boleh je meninggal dunia kannn.. saja mencelah bawang dalam hati).

 

SALAH KE JADI LEBIH MUDA?

Salah atau tidak tu bergantung kepada niat dan cara orang tu buat diri dia nampak muda, sedangkan hakikat sebenar dia sudah pun berusia.

 

Statement “salah” atau “tidak-salah” tu juga, berkait sangat jika dia niat untuk bantu badan dia nampak dan rasa lebih muda dengan cara yang selamat. Bukan memudaratkan badan dalam masa yang panjang.

 

Bila lebih muda, badan cergas dan pebih muda nak bergerak untuk membantu tubuh bekerja, yakni satu cara unggul untuk melakukan salah satu ibadah.

PENUAAN

Ageing atau dalam bahasa melayunya PENUAAN adalah proses lumrah hidup. Semua yang muda akan tua..
Semua yang hidup akan mati meninggalkan alam.

 

Tapi..

 

Kalau kita boleh usaha untuk jaga kualiti tubuh kita, melewatkan penuaan, apa salahnya.. itu juga satu usaha murni.. usaha untuk menghargai kurniaan Allah..

 

Kannnn…. Betul ke betul…?

 

Jom nanti baca entry macamana nak nampak dan rasa diri muda dari dalam tubuh, hingga nampak jelas dari fizikal luaran.