Semakin kita berusia, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan kurang kolagen . Ini mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin kendur.

Umur adalah satu faktor sahaja. Faktor lain adalah kerosakan kolagen akibat radikal bebas, sinaran UV dari matahari, pencemaran dalam udara dan air, serta kekurangan nutrisi untuk tubuh menghasilkan kolagen.

Image result for Collagen Shaklee

MANFAAT UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

 

Kecantikan:

  1. Nampak lebih muda
  2. Menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan rambut baru
  3. Menguatkan kuku dan menyihatkan kuku yang mudah rosak.
  4. kulit akan kurang kering dan mengekalkan elastisitinya. Kalau kita dah dapat Shakleeeffect SCP ni, kita rasa macam nak pegang aje kulit muka kita.
  5. Membantu mengurangkan parut dengan cepat.
  6. Mempunyai antioksidan yang banyak dan bertindak sebagai anti-penuaan.
  7. Membantu mengurangkan garis-garis halus di muka dan seluruh badan akibat penuaan.

 

Kesihatan sendi dan seluruh badan:

  1. Untuk membina tulang yang sihat, kalsium juga sangat mementingkan kolagen untuk membantu penjagaan tulang yang baik.
  2. Kolagen membina cartilage yang menipis.
  3. Kolagen membantu memperbaiki otot mata supaya tetap anjal. Penglihatan semakin baik (dengan pengambilan konsisten dalam set kesihatan mata).
  4. Kolagen juga membantu membekalkan nutrisi yang cukup kepada otak. Ini dapat mengurangkan kesan penuaan pada sel-sel otak.
  5. Kolagen membantu menguatkan ikatan tulang iaitu memastikan elastisiti bagi tendon, ligamen dan rawan (cartilage).
  6. Jika ada bahagian sendi yang telah pun sakit, kolagen menempatkan bendalir sinovia supaya kurang geseran dan kesakitan yang dialami.
  7. Apabila banyak collagen dalam badan, badan kita akan mengetahui bahagian mana yang dia akan perlukan kolagen untuk memperbaiki sel-sel badan.

 

SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) MAMPU MENGEMBALIKAN KEREMAJAAN KULIT

 

Collagen Powder Shaklee adalah suplemen kolagen yang unggul. Ia mengandungi 4000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, iaitu sejenis kolagen tulen yang bermutu tinggi dan diekstrak dari sisik ikan merah tersebut.

Image result for Collagen Shaklee

Berat molekular SCPadalah sangat rendah iaitu 1000 Dalton (Dalton adalah unit bagi berat molekular yang disukat).

Semakin mengecil unit dalton, semakin mudah collagen powder itu diserap ke dalam tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

 

RAMUAN HEBAT SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Kajian saintifik dan ujian-ujian klinikal Shaklee membuktikan kesan perubahan seseorang apabila mengambil SCP selama 8 minggu secara konsisten.

Image result for Collagen Shaklee

Sisik ikan merah

Ikan Merah (Red Snipper) hidup sehingga 5000m di dasar lautan dan bebas dari pencemaran. Sisik ikan merah ni mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. Jadi ia tak sama dengan ikan yang banyak kat pasar tu..

Untuk buat kolagen ni, Shaklee gunakan sisik ikan merah. Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium. Ini kerana ikan merah tidak terdedah dengan pencemaran lautan yang tinggi. Jenis kolagen daripada sisik ikan merah ini mempunyai kadar penyerapan kolagen lebih tinggi berbanding kolagen haiwan lain.

 

Ekstrak biji Camellia japonica

Biji Camellia japonica terdiri dari asid oliek, iaitu satu emolien dan pelembap kulit yang hebat. Mempunyai isoflavones, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Image result for camellia japonica

Ekstrak Pfaffia

Pfaffia yang dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia japonica, dapat membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa ia dapat mengikat amaun air yang banyak. Asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembap, lembut dan licin.

Image result for Pfaffia

Ni yang dikenali dengan nama Brazillian Ginseng

 

Elastin dari kolagen ikan

Elastin adalah bahan yang membuatkan kulit elastik atau anjal. iaitu boleh menegang dan kembali ke bentuk asal. Elastin ini memelihara kulit yang tegang dirtarik. Elastin adalah bahan yang bekerjasama dengan kolagen untuk mengekalkan kulit tegang, anjal dan muda.

Image result for Elastin red snapper

 

Vitamin C dan Vitamin B

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan dalam masa yang sama menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

Image result for Vita C Shaklee

Vitamin B pula turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

Related image

Ekstrak kekerang

Glukosamin daripada ekstrak kekerang sangat penting dalam proses mengsistesis bendalir sinovia yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi. Ia juga menghidrat mata, mengelakkan ‘watery eye’ akibat kegatalan mata akibat kering atau ketidakselesaan mata.

 

Lactobacillus acidophilus

Ini adalah satu ramuan lagi yang mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semua sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Image result for lactobacillus acidophilus

 

TESTIMONI KEBAIKAN KOLAGEN

  • Terbukti berkesan dalam 8 minggu melalui ujian secara klinikal
    • Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan
    • Statistik menunjukkan 71% orang merasa tekstur kulit bertambah baik selepas menggunakan selama 8 minggu

BIAR GAMBAR BERBICARA

Ini adalah hasil menggunakan SCP secara konsisten bersama-sama dengan Vivix. Memang ketara perubahan kulit muka kakak comel ni kan. Rasa-rasanya lah kalau kita jadi macam tu, happy tak puan-puan? Heheee..

Saya makan baru nak masuk kotak ke 3. Makan sebab muka salah pakai produk. Jadi sangat kering dan teruk. Makan kolagen hari ketiga, terus muka lembap je rasa. Hilang serta merta kulit kering mencengkam tu. Parut makin hilang, kulit lembap-lembap dan sakit sengal lutut pgg takde dah! Sangat best dan berkongsi dengan kawan. Kawan pun dah repeat 2 kotak dah.. Heheh! Suke sangat kolagen Shaklee! Sangat superb!!

Mak saya pun makan. Makan dengan sangat konsisten. Dah masuk 4 atau 5 kotak rasenya. Dulu muka mak saya berjeragat teruk. Sekarang ni kalau tengok sekali imbas memang dah tak nampak langsung muka bercapuk tu. Kawan-kawan dia pun ramai tegur plus, muka dah nampak lebih bersih dan cerah. Ini kisah benar.

Ha…

Best ke Hebat?

Harga sangat berpatutan dengan kualiti kolagen ini. Memang satu-satunya kolagen di pasaran yang mempunyai nilai dalton paling kecil yang mudah diserap oleh tubuh.

Apa tunggu lagi. Dah nak puasa ni, dapatkan 2 kotak untuk 1 bulan pengambilan. 2 kotak (mengandungi 30 sachet) hanya RM606.60

disarankan untuk membeli Produk Shaklee daripada SID yang terlatih sahaja, kerana SID yang terlatih akan memberikan konsultansi dan servis yang terbaik. Berbaloi dengan wang yang anda invest untuk kecantikan dan kesihatan anda kann.

Kalau nak order Shaklee Collagen Powder ni boleh hubungi dengan Mira di nombor di bawah. In shaa Allah Mira akan berikan servis terbaik kepada pelanggan yang membeli dengan Mira. Mira akan guide sehingga menampakkan hasil yang progressive dan positif. In shaa Allah.

www.mirahamzah.com

Whatsapp: 019-2821775

COD: Sijangkang, Telok Panglima Garang, Bukit Tinggi Selangor.

Pos ke seluruh Malaysia.

One thought on “Manfaat Collagen Powder Shaklee

Leave a reply

required

CommentLuv badge