GATAL KEPALA SENGSARA JIWA

Masalah gatal kulit kepala memang merimaskan. Bagi wanita pula, rambut adalah mahkota, jika ada masalah kulit kepala yang gatal, rambut gugur dan beruban serta bercabang..memang satu masalah buat wanita tu.

Bagi yang bertudung pula, jangan kata tudung kepala boleh elakkan rasa gatal, bahkan silap haribulan kulit kepala boleh jadi lagi teruk. Sebabnya bila dalam tudung, kulit kepala cepat berpeluh dan lebih mudah untuk terkena jangkitan.

 

MASALAH KULIT KEPALA GATAL DAN RAMBUT YANG GUGUR

Waktu mira decide nak jual shampoo santan ni, rasa macam senyum senyum sendiri (eh, betul ke aku nak jual shampoo ni)

tapi.. bila pikir balik.. yes.. memang Mira pakai and I need to share the goodness to all.

Related image

Mira start gugur rambut bila Mira on suntikan depo. Gatal toksah katalah..panas sikit kalau imagine angkat rambut ni kejap.. all u can see are scratches here and there and wounded skin.

Image result for falling hair
Tiap kali mandi memang rambut gugur banyak. Belum lagi waktu keringkan kepala dengan tuala. 1 batch lagi yang gugur. huhu..

Nak makan Shaklee GLA bukan tak boleh, tapi Mira sendiri rasa tak sesuai. Sebab GLA akan regulate balik hormon yang dah songsang. Kalau tengah on Depo, memang sengaja hormon kita ‘disongsangkan’ sebab taknak bagi hamil..

 

Mira ade gak tanya seorang nurse tu. Dia pun berpendapat yang sama, “nanti clash pulak dengan depo”.. katanya.

 

Sebagai seorang isteri, wanita, Mira sedih tau rambut gugur n gatal macam ni😞. Tanyalah orang yang pernah gugur rambut, gatal kulit kepala yang teruk.. macamana perasaan dia.

Memang Mira ada makan Shaklee set Berpantang dan juga Vivix, tapi dengan Mira combine supplement dan shampoo ni, hasil sangat terbaik. ESP, Bcomplex, Shampoo Santan (pakai kat rambut) + Ostematrix dan Vitalea adalah satu kombinasi yang sangat menarik dan berkesan.

Alhamdulillah.. lepas 2 months kombinasi ni.. dah tak gatal. Gugur masih ade lagi la, sebab Mira kan on suntikan Depo.. tapi dah makin kurang.

So Mira rasa kena share the benefit kat orang lain..

Alhamdulillah.. alhamdulillah.. tq sangat Allah..

Shampoo santan yang Mira jual ni yang bestnya boleh pakai kat budak-budak jugak sebab free paraben, SLS dan no Silicone.. Promosi Depavali ni, shampoo ni murah sikit, RM 70 untuk 2 botol..No automatic alt text available.

 

APA KANDUNGAN SHAMPOO SANTAN NI?

Ada 6 komponen utama dalam Shampoo Santan ni.

 

SANTAN ASLI:

Kita dah sedia maklum kan…orang dulu-dulu kalau nak suburkan kulit kepala, nak lebat dan hitamkan rambut, diorang guna santan dan nyior parut tuh. Kedap aje rambut dalam tuala dalam sejam..pastu barulah basuh. Buat selalu lama-lama nampak hasil yang kita nak tuh..hehe.

 

MINYAK KELAPA:

Minyak kelapa memang sifatnya adalah antioksidan. Ia juga antibacterial dan melawan jangkitan kuman. Sebab tu kalau kulit kepala yang yang ada masalah, memang disyorkan sangat ambik minyak kelapa. Cumanya kalau minyak kelapa ni, baunya..hahah….memang sendiri mau tau la macamana baunya.

tapi kalau dalam shampoo santan ni, santan dan minyak kelapanya dicampur dengan bau pati oren, memang wangilah.

 

MINYAK ROSEMARY:

Antioksidan yang ada dalam Rosemary menjurus kepada kesihatan rambut dan kulit. Mineral yang terkandung dalam minyak rosemary melegakan kulit yang luka atau radang. Bau minyak ini juga selalunya digunakan untuk aromaterapi.

Image result for khasiat minyak rosemary

 

MINYAK OREN:

Kalau ikutkan dah lama dah orang dulu-dulu guna pati minyak oren ni untuk banyak kegunaan. Disebabkan ianya bersifat sitrus, minyak oren ada komponen yang sangat baik untuk meningkatkan imun tubuh. Senang cerita, oren dalam Vitamin C kan antioksidan. So sama lah juga dengan minyak oren ni.

Kalau dalam shampoo santan ni, minyak oren melawan bakteria dan kulat yang menyebabkan kulit kepala bermasalah.

 

VITAMIN E:

Biasanya kita dengar Vitamin E memang bagus untuk kulit kan..? Shaklee sendiri ada Vitamin E yang semulajadi.

So dalam shampoo ni pun Vitamin E amat dititik beratkan untuk kesihatan kulit. Ia meningkatkan peredaran darah dan merangsang penjanaan antioksidan kepada kulit kepala. Rambut pun bersinar tau.

 

VITAMIN PRO B5:

Apa pulak Vitamin B5 ni? Kalau ikutkan, B5 memang bagus untuk meredakan keradangan seperti penyakit asma, alergik dan keguguran rambut. Bahkan B5 sangat bagus diambil bagi orang yang berisiko tinggi penyakit jantung.

Kalau dalam Shampoo Santan ni, Vitamin B5 bertindak sebagai pemulih kulit kepala dan menggalakkan pertumbuhan rambut dari akar.

 

BEBAS PARABEN, SILIKON DAN SLS

Shampoo Santan ni jugak sangat semulajadi. So ia bebas dari kandungan SLS, bahan kimia berbahaya dan paraben.

 

NUTRISI DARI DALAMAN

Apa-apa pun, kesimpulannya, kalau kita nak rawat apa-apa penyakit sekalipun, kita kena beri nutrisi terbaik kepada sel-sel badan kita untuk ianya memperbaiki sendiri dirinya tu.

Nutrisi dari luar, misalnya Shampoo semata-mata mungkin kurang beri hasil yang nyata. Kemungkinan bila kita tak pakai, nanti kulit kepala kembali bermasalah. Indikasi ni menunjukkan nutrisi dari dalam sel tidak cukup. Sel hanya bergantung kepada sumber permukaan kulit sahaja. Bukan dari dalam.

Ini adalah Set Penyusuan Lengkap Shaklee. Tapi Mira suka ambil sebab ianya complete untuk kesihatan seluruh badan.

Jadi, kita kenalah makan makanan berkhasiat, minum air yang banyak, ambil suplimen yang semulajadi dan sesuai dengan kita, dan guna shampoo santan ni, untuk merawat rambut bermasalah.

Nak order Shaklee? Sahmpoo Santan? Boleh terus whatsapp Mira.

Terima kasih ye, sebab baca entry Mira nih..hehe.

Mira Hamzah

A WAHM, (work-at-home-mother) with 4 beautiful children. 9 years working experience. 7 years experience as a Safety and Health Officer at Sime Darby Plantation Sdn Bhd. Aim to be more taqwa to Allah. Take care all my amanah: my children and my health, my family. Related business: Shaklee online business, Shampoo Santan.

One thought on “GATAL KEPALA SENGSARA JIWA

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge