Manfaat Collagen Powder Shaklee

Semakin kita berusia, tubuh kita menghasilkan semakin kurang dan kurang kolagen . Ini mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin kendur.

Umur adalah satu faktor sahaja. Faktor lain adalah kerosakan kolagen akibat radikal bebas, sinaran UV dari matahari, pencemaran dalam udara dan air, serta kekurangan nutrisi untuk tubuh menghasilkan kolagen.

Image result for Collagen Shaklee

MANFAAT UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

 

Kecantikan:

  1. Nampak lebih muda
  2. Menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan rambut baru
  3. Menguatkan kuku dan menyihatkan kuku yang mudah rosak.
  4. kulit akan kurang kering dan mengekalkan elastisitinya. Kalau kita dah dapat Shakleeeffect SCP ni, kita rasa macam nak pegang aje kulit muka kita.
  5. Membantu mengurangkan parut dengan cepat.
  6. Mempunyai antioksidan yang banyak dan bertindak sebagai anti-penuaan.
  7. Membantu mengurangkan garis-garis halus di muka dan seluruh badan akibat penuaan.

 

Kesihatan sendi dan seluruh badan:

  1. Untuk membina tulang yang sihat, kalsium juga sangat mementingkan kolagen untuk membantu penjagaan tulang yang baik.
  2. Kolagen membina cartilage yang menipis.
  3. Kolagen membantu memperbaiki otot mata supaya tetap anjal. Penglihatan semakin baik (dengan pengambilan konsisten dalam set kesihatan mata).
  4. Kolagen juga membantu membekalkan nutrisi yang cukup kepada otak. Ini dapat mengurangkan kesan penuaan pada sel-sel otak.
  5. Kolagen membantu menguatkan ikatan tulang iaitu memastikan elastisiti bagi tendon, ligamen dan rawan (cartilage).
  6. Jika ada bahagian sendi yang telah pun sakit, kolagen menempatkan bendalir sinovia supaya kurang geseran dan kesakitan yang dialami.
  7. Apabila banyak collagen dalam badan, badan kita akan mengetahui bahagian mana yang dia akan perlukan kolagen untuk memperbaiki sel-sel badan.

 

SHAKLEE COLLAGEN POWDER (SCP) MAMPU MENGEMBALIKAN KEREMAJAAN KULIT

 

Collagen Powder Shaklee adalah suplemen kolagen yang unggul. Ia mengandungi 4000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, iaitu sejenis kolagen tulen yang bermutu tinggi dan diekstrak dari sisik ikan merah tersebut.

Image result for Collagen Shaklee

Berat molekular SCPadalah sangat rendah iaitu 1000 Dalton (Dalton adalah unit bagi berat molekular yang disukat).

Semakin mengecil unit dalton, semakin mudah collagen powder itu diserap ke dalam tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

 

RAMUAN HEBAT SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Kajian saintifik dan ujian-ujian klinikal Shaklee membuktikan kesan perubahan seseorang apabila mengambil SCP selama 8 minggu secara konsisten.

Image result for Collagen Shaklee

Sisik ikan merah

Ikan Merah (Red Snipper) hidup sehingga 5000m di dasar lautan dan bebas dari pencemaran. Sisik ikan merah ni mampu menahan tekanan dasar laut yang tinggi. Jadi ia tak sama dengan ikan yang banyak kat pasar tu..

Untuk buat kolagen ni, Shaklee gunakan sisik ikan merah. Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium. Ini kerana ikan merah tidak terdedah dengan pencemaran lautan yang tinggi. Jenis kolagen daripada sisik ikan merah ini mempunyai kadar penyerapan kolagen lebih tinggi berbanding kolagen haiwan lain.

 

Ekstrak biji Camellia japonica

Biji Camellia japonica terdiri dari asid oliek, iaitu satu emolien dan pelembap kulit yang hebat. Mempunyai isoflavones, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Image result for camellia japonica

Ekstrak Pfaffia

Pfaffia yang dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia japonica, dapat membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa ia dapat mengikat amaun air yang banyak. Asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembap, lembut dan licin.

Image result for Pfaffia

Ni yang dikenali dengan nama Brazillian Ginseng

 

Elastin dari kolagen ikan

Elastin adalah bahan yang membuatkan kulit elastik atau anjal. iaitu boleh menegang dan kembali ke bentuk asal. Elastin ini memelihara kulit yang tegang dirtarik. Elastin adalah bahan yang bekerjasama dengan kolagen untuk mengekalkan kulit tegang, anjal dan muda.

Image result for Elastin red snapper

 

Vitamin C dan Vitamin B

Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan dalam masa yang sama menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita.

Image result for Vita C Shaklee

Vitamin B pula turut serta dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dalam sel.

Related image

Ekstrak kekerang

Glukosamin daripada ekstrak kekerang sangat penting dalam proses mengsistesis bendalir sinovia yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi. Ia juga menghidrat mata, mengelakkan ‘watery eye’ akibat kegatalan mata akibat kering atau ketidakselesaan mata.

 

Lactobacillus acidophilus

Ini adalah satu ramuan lagi yang mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semua sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Image result for lactobacillus acidophilus

 

TESTIMONI KEBAIKAN KOLAGEN

  • Terbukti berkesan dalam 8 minggu melalui ujian secara klinikal
    • Shaklee Collagen Powder terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan
    • Statistik menunjukkan 71% orang merasa tekstur kulit bertambah baik selepas menggunakan selama 8 minggu

BIAR GAMBAR BERBICARA

Ini adalah hasil menggunakan SCP secara konsisten bersama-sama dengan Vivix. Memang ketara perubahan kulit muka kakak comel ni kan. Rasa-rasanya lah kalau kita jadi macam tu, happy tak puan-puan? Heheee..

Saya makan baru nak masuk kotak ke 3. Makan sebab muka salah pakai produk. Jadi sangat kering dan teruk. Makan kolagen hari ketiga, terus muka lembap je rasa. Hilang serta merta kulit kering mencengkam tu. Parut makin hilang, kulit lembap-lembap dan sakit sengal lutut pgg takde dah! Sangat best dan berkongsi dengan kawan. Kawan pun dah repeat 2 kotak dah.. Heheh! Suke sangat kolagen Shaklee! Sangat superb!!

Mak saya pun makan. Makan dengan sangat konsisten. Dah masuk 4 atau 5 kotak rasenya. Dulu muka mak saya berjeragat teruk. Sekarang ni kalau tengok sekali imbas memang dah tak nampak langsung muka bercapuk tu. Kawan-kawan dia pun ramai tegur plus, muka dah nampak lebih bersih dan cerah. Ini kisah benar.

Ha…

Best ke Hebat?

Harga sangat berpatutan dengan kualiti kolagen ini. Memang satu-satunya kolagen di pasaran yang mempunyai nilai dalton paling kecil yang mudah diserap oleh tubuh.

Apa tunggu lagi. Dah nak puasa ni, dapatkan 2 kotak untuk 1 bulan pengambilan. 2 kotak (mengandungi 30 sachet) hanya RM606.60

disarankan untuk membeli Produk Shaklee daripada SID yang terlatih sahaja, kerana SID yang terlatih akan memberikan konsultansi dan servis yang terbaik. Berbaloi dengan wang yang anda invest untuk kecantikan dan kesihatan anda kann.

Kalau nak order Shaklee Collagen Powder ni boleh hubungi dengan Mira di nombor di bawah. In shaa Allah Mira akan berikan servis terbaik kepada pelanggan yang membeli dengan Mira. Mira akan guide sehingga menampakkan hasil yang progressive dan positif. In shaa Allah.

www.mirahamzah.com

Whatsapp: 019-2821775

COD: Sijangkang, Telok Panglima Garang, Bukit Tinggi Selangor.

Pos ke seluruh Malaysia.

Bahaya Asid Amino dan Protein Yang Tak Cukup Dalam Tubuh

Apakah asid amino?

Dua puluh peratus daripada tubuh manusia terdiri daripada protein. Protein memainkan peranan penting dalam hampir semua proses biologi dan asid amino adalah blok bangunan itu.

 

Sebahagian besar sel-sel kita, otot dan tisu terdiri daripada asid amino, bermakna mereka menjalankan banyak fungsi tubuh yang penting contohnya dalam pengangkutan dan penyimpanan bahan nutrien. Asid amino mempunyai pengaruh ke atas fungsi organ-organ, kelenjar, tendon dan arteri. Penyembuhan luka dan membaiki tisu, terutamanya di dalam otot, tulang, kulit dan rambut dan juga untuk penghapusan semua jenis sisa sel yang dihasilkan berkaitan dengan metabolisme memerlukan fungsi-fungsi asid amino.

 

Kepentingan asid amino kepada tubuh semakin meruncing.

Ramai doktor telah mengedahkan bahawa bekalan asid amino boleh mempunyai kesan positif terhadap keseimbangan fungsi tubuh.

 

Walaubagaimanapun, banyak faktor yang menyebabkan asid amino yang betul dan jujukan yang lengkap tidak dapat terhasil. Contohnya pencemaran yang disebabkan oleh pembakaran fosil-fosil, hormon yang diberikan kepada haiwan untuk meningkatkan pengeluaran perkilangan, penggunaan intensif baja dalam pertanian, tabiat merokok.

 

Bukan itu sahaja, waktu pengilangan produk tu pun zat vitamin dan protein di dalam makanan telah berkurang atau terganggu.

Itu belum lagi cara kita simpan dalam peti sejuk, cara kita masak dan waktu kita makan makanan kita – makanan dengan minuman ringan dan bahan-bahan kimia yang digunakan seharian berinteraksi dengan tubuh badan. Semua ni boleh menggugat jujukan protein yang lengkap dan sihat (Jones & Erdmann).

Kolam asid amino perlu betul

 

Jones percaya bahawa hampir setiap penyakit yang disebabkan oleh tamadun adalah hasil daripada ketidakseimbangan dalam metabolisme kita. Kolam amino-asid bertanggungjawab secara bersama untuk mencapai metabolisme yang seimbang.

Kolam asid amino menerangkan jumlah keseluruhan ada asid amino bebas dalam tubuh manusia. Saiz kolam berjumlah sekitar 120-130 gram dalam lelaki dewasa. Jika kita mengambil protein dalam diet, protein dalam saluran gastro-usus dipecahkan kepada asid amino individu dan kemudian meletakkan kembali bersama-sama sekali lagi sebagai protein baru.

Proses biologi kompleks dipanggil protein biosintesis. Seluruh kolam asid amino diubah, atau ‘ditukar’ tiga hingga empat kali sehari. Ini bermakna bahawa badan perlu dibekalkan dengan lebih asid amino, sebahagiannya oleh biosintesis protein, sebahagiannya oleh diet atau melalui pengambilan makanan tambahan yang sesuai.

 

Objektifnya, kolam asid amino mesti lengkap semua jujukan. Lepas tu mestilah kekal dalam kombinasi yang betul. Kalau tidak pengeluaran protein menjadi lemah dan metabolisme hanya berfungsi dalam cara yang terhad.

 

Jadi… akibatnya sel-sel baru akan terbina dengan lemah untuk menjalankan fungsinya.

 

Kesimpulannya, sel yang terhasil daripada kolam asid amino yang tidak lengkap akan lemah sehingga menyebabkan keseimbangan dan ketahanan badan terhadap penyakit akan lemah.

 

Ini termasuk masalah berat badan, keguguran rambut, masalah kulit, gangguan tidur, perubahan emosi dan / gangguan orerectile tetapi juga arthritis, kencing manis, ketidakseimbangan kardiovaskular (paras kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi) atau aduan menopaus.

 

Protein luaran (Essential Protein)


Protein luaran adalah diambil dari pemakanan atau diet harian.

 

Asid amino adalah produk akhir pencernaan protein. Apabila kita makan makanan berprotein, enzim dalam perut dan usus kecil akan pecahkan hubungan atau rantaian protein tertier kepada sekunder.. sampailah seterusnya rantaian menjadi sangat pendek iaitu primer.

Bukan sampai situ sahaja. Rantai pendek primer ni dipecahkan lagi sampai jadi asid amino iaitu bentuk kimia paling mudah. Otak akan beritahu mereka (asid amino) untuk masuk melalui dinding usus ke dalam aliran darah. Mereka kemudian dibawa oleh vena portal ke hati untuk penguraian. Selepas itu asid amino ini akan disampaikan kepada darah, limfa dan sel-sel.

Sel-sel akan menggunakan asid amino dan membuat sistesis-protein seperti yang dikehendaki sel-sel tersebut. Apabila sel-sel tersebut telah dapat apa yang diperlukan, mudahlah ia menjalankan fungsinya.

 

ESP Shaklee mempunyai kesemua protein yang diperlukan tubuh, lengkap dalam satu hidangan.

 

Protein dalaman (Non-Essential Protein)

 

Protein juga diperolehi dari dalam badan melalui sintesis protein dari dalam badan. Tetapi protein ini berbeza dari segi bentuk kimia dan fungsinya dengan protein luaran. Ini dipanggil protein dalaman.

 

Perkataan Non-Essential Protein atau Non-essential amino acids bukan bermakna ianya kurang diperlukan oleh tubuh. Tapi ‘tidak-perlu’ itu bermaksud tidak perlu ada dalam makanan atau diet harian yang kita makan.

 

Semasa tubuh badan menggunakan protein luaran untuk sistesis kepada asid amino, ia menghasilkan buangan protien. Buangan protein inilah yang disintesis dan menjadikan ianya asid amino luaran.

Seperti sel-sel badan menjalani proses katabolik semula jadi mereka, mereka menghasilkan sisa protin daripada metabolisme mereka sendiri.

 

Kekurangan protein bahaya kepada tubuh?

 

Ya!

 

Kalau protein yang diperlukan oleh sel tidak dapat dibekalkan oleh diet harian, macamana sistesis protein nak effisyen?

Bila tak effisyen, macamana pulak pembuatan ‘bi-product’ protein iaitu asid amino dalaman. Semua ni sukar terhasil dengan betul.

Kalau semua aaa-perlu dan aa-tak perlu tak cukup lengkap, macamana nak bina aa-primer, aa-sekunder, aa-tertier dan seterusnya. Sel akan terbina tapi dengan fungsi yang terhad dan sel lemah.

 

Yang bagusnya tubuh kita ini mempunyai sistem perkumuhan dan pertahanan badan. Apabila sel yang lemah tadi tidak boleh lagi menjalankan fungsinya dan mati, ianya akan dikeluarkan dari tubuh.

 

SEL KANSER

Sebaliknya apabila sel lemah tadi bertukar kepada sel tidak sihat dan menjangkiti sel-sel lain, sel pertahanan tubuh akan bertindak memakan sel tadi yang telah dikenali sebagai ‘benda asing’.

 

Ini apabila sel pertahanan badan masih sihat kerana ada lagi nutrient yang cukup membekalkan semua gizi yang diperlukan tubuh.

Bagaimana pula jika gizi tidak cukup sehinggakan sistem pertahanan badan juga lemah? Ini belum lagi faktor kerosakan dan mutasi sel akibat pelbagai pencemaran dan radikal bebas. Bagaimana sel tadi yang telah dijangkiti dan kemudiannya menjangkiti sel lain? Ini yang kita khuatiri sel-sel tidak sihat merebak menjadi KANSER!

Banyak sangat protein pun membahayakan tubuh?

 

Protein dalaman merupakan sumber penting asid amino yang sering diabaikan oleh penulis pemakanan konvensional. Banyak kali, sehingga dua pertiga daripada jumlah keperluan protein badan dibekalkan melalui protein dalaman dan bukan dari sumber pemakanan luaran.

 

Sekiranya banyak protein sintetik yang sebenarnya protein asalnya boleh terbina di dalam tubuh sendiri, menyebabkan penyingkiran protein non-essential ini semakin meningkat. Secara kompleks, sel-sel akan memerlukan lebih banyak asid amino untuk fungsi penyingkiran pula sedangkan itu adalah satu pembaziran sumber oleh badan.

 

Kesimpulan

 

Pemakanan yang seimbang yang mengizikan semua zat makanan yang diperlukan oleh tubuh badan sangatlah penting. Makan secara sederhana dan cara pemakanan juga memberi impak yang signifikan kepada sel tubuh untuk mengsistesis protein kepada asid amino sehingga tercapai jujukan protein primer, sekunder, tertier yang diperlukan oleh setiap segenap sel dalam badan. Semua ini adalah satu sistem yang kompleks yang membantu tubuh badan kita berfungsi dengan baik.

 

Collagen Powder Shaklee & ESP Shaklee

 

Kedua-dua produk ini mempunyai fungsinya yang tersendiri dan bertindak dalam tubuh dengan cara yang berbeza.

Kedua-dua produk hebat Shaklee ini mengandungi protein dari sumber yang berbeza. ESP dari sumber soya NON-GMO dan Collagen Powder pula dari sumber sisik ikan merah yang berdalton 1000.

 

ESP adalah minuman yang membekalkan kesemua asid amino luaran yang diperlukan oleh tubuh melalui diet harian yang kita makan. Seperti penerangan di atas, kesemua asid amino luaran yang telah melalui sistesis protein akan bergabung dalam satu kolam membentuk jujukan-jujukan protein yang kemudiannya menghasilkan molekul protein yang diperlukan sel atau untuk pembinaan sel atau untuk fungsi sistem-sistem tubuh yang ada.

Manakala, Collagen Powder Shaklee pula menjurus dengan lebih spesifik kepada menggunakan kesemua molekul protein yang telah dibuat-khas (custom made) untuk pembinaan kolagen dalam tubuh. Kolagen sangat penting dalam penghasilan tulang, rawan, dan juga banyak fungsi tubuh yang lain.

 

Kedua-duanya penting. Contohnya macam kita nak bina rumah.. perlukan bata dan element yang melekatkan bata.. iaitu campuran simen. Dalam contoh ini… ESP adalah seperti bata, manakala Collagen Powder pulak adalah seperti campuran simen.

Untuk mendapatkan ESP dan Collagen Powder Shaklee boleh berhubung dengan:

 

Mira Hamzah

Whatsapp

012-2821775

atau pm dalam FB (Mira Hamzah)

 

Promosi VIVIX sepanjang bulan Januari 2017.

Dapatkan 6 botol Vivix percuma 1 botol dengan keahlian percuma dan pelbagai keistimewaan lain.

Dapatkan 2 botol Vivix dengan 5% diskaun dan keahlian percuma

Dapatkan pembelian Vivix dan / atau barangan lain sehingga 200 uv (unit value) dan keahlian percuma.